Auteur Topic: Only in Belgium : weg 9 jaar lang onderbroken  (gelezen 1873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Only in Belgium : weg 9 jaar lang onderbroken
« Gepost op: dinsdag 31 oktober 2017 - 11:41:39 »
Ik heb nog getwijfeld om het onder de rubriek humor te plaatsen.  Maar eigenlijk is het om een oog uit te bleiten :

Citaat van: Nieuwsblad
Ook dit is België: weg al meer dan 9 (!) jaar afgesloten voor wegenwerken

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171030_03161394?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

In 2008 was er een grondverzakking in de Rue des Pipiers in Andenne (provincie Namen). Omdat de kans op herhaling groot was, waren wegenwerken noodzakelijk. Negen jaar later is de weg echter nog altijd afgesloten voor alle verkeer...

Het gaat dus om het financiële plaatje.  3,3 miljoen euro is inderdaad niet niks.  Maar ruim 9 jaar lang om een doorbraak te krijgen in het dossier, lijkt me toch wel euh .... aan de lange kant.

Nu heeft de gemeente dus in extremis tóch een oplossing gevonden.  Maarreuhm .... wat is dan de concrete stand van zaken ?  Uitschrijven van een openbare aanbesteding.  Een periode waarin aannemers een offerte kunnen indien.  De keuze van beste offerte, noem maar op.  En daarna moeten de werken nog aangevat worden.  Weersverlet etc.

Dus om nu meteen te schrijven dat de inwoners weldra weer met de wagen door de Rue des Pipiers kunnen rijden, lijkt me op z'n zachtst gezegd toch nog lichtjes voorbarig.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 31 oktober 2017 - 11:47:23 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Only in Belgium : weg 9 jaar lang onderbroken
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 31 oktober 2017 - 13:06:24 »
Iets soortgelijks vind je in de buurt van Luik. De A601 is daar al jaren afgesloten en ik dacht zelfs dat dit permanent is. Het is een klein stukje snelweg van enkele km dat de E313 verbindt met de E25. Nu moet het verkeer dat van Antwerpen richting Aachen wil een stuk omrijden via Vottem. Op zich is het niet zo ver om, maar het gaat hier wel over een groot aantal voertuigen waardoor de kostprijs aanzienlijk is.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Only in Belgium : weg 9 jaar lang onderbroken
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 31 oktober 2017 - 13:23:51 »
Iets soortgelijks vind je in de buurt van Luik. De A601 is daar al jaren afgesloten en ik dacht zelfs dat dit permanent is. Het is een klein stukje snelweg van enkele km dat de E313 verbindt met de E25. Nu moet het verkeer dat van Antwerpen richting Aachen wil een stuk omrijden via Vottem. Op zich is het niet zo ver om, maar het gaat hier wel over een groot aantal voertuigen waardoor de kostprijs aanzienlijk is.

Plezant als je in Vottem woont ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Only in Belgium : weg 9 jaar lang onderbroken
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 31 oktober 2017 - 20:38:27 »
Nog straffer *geldversmossing*:)
Heb hier thuis nog de boek van *Douglas De Coninck* liggen over gelijkaardige "werken" ...  ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Only in Belgium : weg 9 jaar lang onderbroken
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 01 november 2017 - 13:24:12 »
Zoals je ziet, komen grote nutteloze werken lang niet alleen in België voor.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."