Auteur Topic: chaos op pas heropende N41 : auto's op fietspad en door fietstunnel  (gelezen 1329 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
chaos op pas heropende N41 : auto's op fietspad en door fietstunnel
« Gepost op: woensdag 08 november 2017 - 09:03:43 »
Citaat van: Het Nieuwsblad
Chaos op pas heraangelegde weg: auto’s over nieuw fietspad en door fietstunnel

TEMSE - Onthutsende taferelen tijdens de spitsuren op de N41: auto's gebruiken het nieuwe fietspad langs de ventweg en de fietstunnel in Elversele als sluipweg. De politie houdt sinds gisteravond toezicht. Vandaag komt de gemeentelijke verkeerscel samen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171107_03174640

Dat bestuurders een ideale sluiproute zien in een dubbelrichtingsfietspad om de monsterfile te ontlopen, is natuurlijk langs geen kanten goed te praten. 

Mààr :

Citaat
“De werken hebben hun doel volledig gemist”, zo hekelde een andere omwonende de situatie, in een mail naar het gemeentebestuur en de Administratie Wegen en Verkeer (AWV). “Het gaat om een vooraf voorspeld probleem dat op elke buurtvergadering in gesprek met het gemeentebestuur en met de AWV werd aangehaald maar werd weggewuifd. Dit is weggegooid belastinggeld. Minister Weyts, u mag gerust naast deze monsterfile komen poseren om het reële resultaat zonder opsmuk te tonen”, luidt het.

En die man slaat volgens mij nagels bij koppen.  Ik ken die weg vrij goed.  Dat is een drukbereden weg.    Vooraan, zit er trouwens een melkveehouder waar wij om de melk komen.  Als ik daar nu om de melk wil komen, moet ik éérst tot aan de rotonde boven die ondertunneling rijden, en dan via de ventweg terugkeren.  Dat gaat overdag niet meer te doen zijn.  Dus nu hoop ik maar, dat deze leveraar in de nachtshift opgehaald gaat worden.  En ik zal er hoe dan ook goed aan doen, om hem op de terugweg vanuit bvb Elversele of Tielrode mee te nemen.  (in de hoop dat hij in die rit ingepland wordt uiteraard).  Hoe drukbereden ook, de taferelen en monsterfiles die hier nu plaatsvinden, heb ik daar nooit gekend. 

Ben Zwets en de ingenieurs weten het toch allemaal zoveel beter dan de buurtbewoners met gezond boerenverstand, zekers.  Wel, DIT is nu het resultaat.  En ik hoop vooral dat ze er héél fier op zijn.

« Laatst bewerkt op: woensdag 08 november 2017 - 09:14:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: chaos op pas heropende N41 : auto's op fietspad en door fietstunnel
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 08 november 2017 - 16:06:22 »
Dat bestuurders een ideale sluiproute zien in een dubbelrichtingsfietspad om de monsterfile te ontlopen, is natuurlijk langs geen kanten goed te praten.

Het was natuurlijk wel een open doel. Als je de kat bij de melk zet...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: chaos op pas heropende N41 : auto's op fietspad en door fietstunnel
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 08 november 2017 - 20:13:31 »
Daar hebben ze dan zolang aan moeten werken, nog eens niet goed uitgedacht blijkt dan.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien