Auteur Topic: Zone 30 voor heel het Brussels Gewest  (gelezen 1434 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Zone 30 voor heel het Brussels Gewest
« Gepost op: maandag 13 november 2017 - 13:07:21 »
Uit De Standaard:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171113_03183367

Te zot om los te lopen natuurlijk! Wat is de volgende stap zone 5?

Als boetegenerator kan het natuurlijk wel tellen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Zone 30 voor heel het Brussels Gewest
« Reactie #1 Gepost op: maandag 13 november 2017 - 19:22:39 »
30 km/h binnen de kleine ring is daar op heel wat wegen al een zinloze beperking van de mobiliteit. Maar 30 km/h in heel het Brussels gewest, dat is echt wel van de pot gerukt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 15 november 2017 - 18:54:19 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 15 november 2017 - 21:31:45 »
Ik betwijfel ten zeerste dat een snelheidsverlaging van 50 km/h naar 30 km/h voor minder luchtvervuiling zou zorgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 15 november 2017 - 21:46:27 »
Dat gaat voor een aanzienlijk stijging van het fijn stof zorgen. Mensen die 's morgens vertrekken gaan veel langer met een koude motor moeten rijden. Zelfs een Tesla heeft een ideale snelheid die hoger ligt en met een electromotor is de afhankelijkheid van de snelheid groter.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 15 november 2017 - 21:53:25 »
Achter de betaalmuur van de Gazet van Antwerpen vind je nog meer van die onzin. Men zou de snelheid rond de steden op de snelwegen beter verlagen naar 90 km/u om het fijn stof terug te dringen, zelfs naar 60 km/u en in alle woonkernen zou een zone 30 moeten komen. Compleet absurd natuurlijk! Dit zou het grote voorbeeld uit bv. Duitsland zijn. Overdag wordt daar de max. snelheid met dynamische borden dikwijls naar beneden gehaald maar 's nachts mag je er een pak sneller. Op de ring rond München heb ik 's nachts als legaal 230 km/u gereden, dat ze dat voorbeeld dan ook volgen!

Mobiliteit in Vlaanderen is compleet zoek! Het gaat nog altijd om vlot van A naar B te geraken, dat is men vergeten in Vlaanderen.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 15 november 2017 - 22:21:40 »
Ik rij al een jaar of 2, voor pakweg 70% van de keren, binnendoor naar huis.
Rij dan door ettelijke dorpskernen waar ik normaal niet moet wezen, 30 in hun zone 30, 50 op andere plekken... Korter in tijd, minder stresserend en minder kans op ongevallen als dat ik langs de Antwerpse ring rij.
Leg het de mensen maar uit hoe het komt dat het steeds drukker is geworden in hun wijk, op die twee jaar heb ik mijn route al deftig drukker zien worden.
Hoezo mobiliteit is compleet zoek? Gelukkig bestaat er Waze, het enige goede qua mobiliteit dat er bijgekomen is.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 16 november 2017 - 09:30:28 »
Dit zou het grote voorbeeld uit bv. Duitsland zijn. Overdag wordt daar de max. snelheid met dynamische borden dikwijls naar beneden gehaald maar 's nachts mag je er een pak sneller.

Op sommige plaatsen is het net omgekeerd. Daar geldt 's nachts een lagere maximum snelheid om de geluidsoverlast binnen perken te houden.