Auteur Topic: loktetbedienden NMBS Brussel dreigen met staking  (gelezen 3677 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: loktetbedienden NMBS Brussel dreigen met staking
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 21 november 2017 - 12:57:46 »
Geïnteresseerden steeds welkom : www.selor.be  ;)

Laat ons vooral de beerput bij Selor niet opentrekken!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 21 november 2017 - 17:43:01 »
Het probleem is dat "het collectief geheugen" dit BLIJFT denken dat het er nog OVERAL zo aan toe gaat ...

Al zeker van voor 1990 moet je om bij de overheid te beginnen de nodige diploma's bezitten, de nodige kwalificaties hebben om dit of dat examen mee te doen ...  en als je geslaagd bent, dan begint het pas ...

Met om het even welke ambtenaar van een ministerie je ook sprak: hij was altijd de enige die daar werkte, de anderen deden niets (doch beweerden hetzelfde).

Examens? Laat me lachen. Wijlen mijn moeder werkte bij de gemeente Berchem. Een kandidate die er op het examen totaal niets van terecht gebracht had, was diegene die aangeworven werd. De eerste dag dat ze kwam werken, werd ze verzocht de modeloplossing over te schrijven, zodat haar dossier in orde was.

In het Franstalig landsgedeelte was er bij een overheidsexamen een dictee in het Nederlands. Het bestond uit 50 woorden, het stond op 100 punten, en er werd een half punt afgetrokken per foutief woord. Als je alles mis had, had je dus nog 75 op 100.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

• Gevorderde
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 21 november 2017 - 18:48:24 »
Met om het even welke ambtenaar van een ministerie je ook sprak: hij was altijd de enige die daar werkte, de anderen deden niets (doch beweerden hetzelfde).
Da's niet alleen bij een "ministerie/Federale OverheidsDienst" hé ...

Examens? Laat me lachen. Wijlen mijn moeder werkte bij de gemeente Berchem. Een kandidate die er op het examen totaal niets van terecht gebracht had, was diegene die aangeworven werd. De eerste dag dat ze kwam werken, werd ze verzocht de modeloplossing over te schrijven, zodat haar dossier in orde was.

In het Franstalig landsgedeelte was er bij een overheidsexamen een dictee in het Nederlands. Het bestond uit 50 woorden, het stond op 100 punten, en er werd een half punt afgetrokken per foutief woord. Als je alles mis had, had je dus nog 75 op 100.
En in welk jaar (ongeveer) ?
Vroeger zou dat zeker mogelijk zijn geweest, sinds Selor zijn het computertesten.

Citaat van: JC
Laat ons vooral de beerput bij Selor niet opentrekken!
;D ... hou je vooral niet in  ...

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 21 november 2017 - 23:45:00 »
Het probleem is dat "het collectief geheugen" dit BLIJFT denken dat het er nog OVERAL zo aan toe gaat ...

Al zeker van voor 1990 moet je om bij de overheid te beginnen de nodige diploma's bezitten, de nodige kwalificaties hebben om dit of dat examen mee te doen ...  en als je geslaagd bent, dan begint het pas ...

Tijdens mijn stage voor brevet V, nog een leerling gehad die werkte voor het AWV.  Het was de zoon van een melkveehouder, waar ik jàren om de melk geweest was, uit Essen.  Het was geen al te groot bedrijf.  Vader is op pensioen gegaan en had geen opvolger.

Bij zijn sollicitatie, moest hij een proef afleggen.  De proef bestond erin om een verkeersbord op een paal te monteren.  Nu, zo'n boerenzonen hebben niet zelden "handen aan hun lijf".  Hij had het verkeersbord keurig récht en vakkundig bevestigd.  Alleen .... nog nooit had hij gesolliciteerd.  En hij was zó bloednerveus dat hij ... het verkeersbord ondersteboven bevestigd had op de paal.  Oepsie .....

Net toen hij z'n kemel doorhad, en er heilig van overtuigd was dat hij 't nu wel ferm verbrod had, kwam het verdict : "En, wanneer kan u beginnen bij ons, meneer ?".
« Laatst bewerkt op: woensdag 22 november 2017 - 11:41:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone