De automobilist kon toch makkelijk die paaltjes of boompjes omver rijden?
En in z'n eentje opdraaien voor alle schade, ook als er in de verste verte geen fietsers, bromfietsers, what ever te bespeuren zijn. Maar de veroorzaker van de ellende zal natuurlijk doen alsof z'n neus bloed en spoorloos verdwijnen, zeker wanneer het uitwijken gelukt is en je een aanrijding met een tegenligger hebt kunnen vermijden.
Men zegt wel eens "ertegen rijden" maar ik rem nog altijd liever af om met een snelheid van bvb 30km/u tegen een boom te rijden dan aan diezelfde 30km/u een tegenligger met een snelheid van bvb. 90km/u op mij te laten knallen.

Pro-argument:
- bescherming fietser doordat de automobilisten hen niet kunnen aanrijden door uit te wijken naar het fietspad (uitgezonderd als secundair gevolg van uitwijking voor andere automobilisten/bromfietsen enz). Belangrijk genoeg?
- fietser wordt niet meer zo veel gehinderd door auto's die op het fietspad gaan stilstaan en parkeren.
Snel effe tussen de paaltjes glippen met een auto kan meestal maar een vrachtwagen kan er niet tussen om z'n goederen te lossen. ???
Kan ik hieruit dan afleiden dat jij dat dan niet hinderlijk vindt wanneer de rijbaan vol staat met voertuigen en het verkeer niet kan doorstromen?
Ofdat men kilometers ver te voet z'n lading kan sleuren om op de bestemming te krijgen? Zullen wel erg dure ladingen worden dan.[/list]