Auteur Topic: Gemeenten vragen maatregelen tegen sluipverkeer  (gelezen 1850 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Gemeenten vragen maatregelen tegen sluipverkeer
« Gepost op: donderdag 23 november 2017 - 08:46:46 »
Uit De Standaard:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20171123_03202946

Als je voor een voldoende doorstroming zorgt op de grote verbindingsassen is sluipverkeer niet nodig! De laatste jaren hebben ze de capaciteit van de gewestwegen echter drastisch omlaag gehaald en de snelheid tot meer dan gehalveerd. Men oogst wat men zaait!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Gemeenten vragen maatregelen tegen sluipverkeer
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 23 november 2017 - 12:24:42 »
Precies. Dat die burgemeesters die tegen sluipverkeer zijn, dan maar eens een werkbaar alternatief voorstellen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Gemeenten vragen maatregelen tegen sluipverkeer
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 23 november 2017 - 19:58:34 »
Het is een probleem dat men jàrenlang zélf gecreëerd heeft.

Industriezones aanleggen, want dat brengt werkegelenheid met zich mee.  Maar ondertussen halsstarrig vertikken om goede verbindingswegen van én naar die industriezones aan te leggen enz.  En dan nu staan kijken, dat er verkeer van/naar die industriezones moet geraken : mensen die daar werken, vrachtwagens die er moeten laden/lossen, ....

Simpel voorbeeldje.  Een vrachtwagen die naar Rijkevorsel moet.  Ofwel neemt die de E19, en rijdt hij via Brecht Sint-Lenaarts naar Rijkevorsel.  Ofwel via Loenhout en Hoogstraten.  Ofwel neemt hij de E34, en rijdt via Zoersel, over Malle naar Rijkevorsel.  (Zoersel, waar men trouwens al tientallen jaren een ringweg zou aanleggen nvdr).  Maar draai het of keer het zoveel je wil : érgens moet die vrachtwagen toch sowieso door een dorpskern rijden.  En dat zal hij moeten blijven doen, zolang hij geen alternatief heeft, in de vorm van een deftige ontsluitingsweg.  Maar daar gaan de groene jongens weer niet mee akkoord.

En nu ?  De schuld van de bestuurders die door de dorpskernen rijden natuurlijk.


« Laatst bewerkt op: donderdag 23 november 2017 - 20:01:35 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Gemeenten vragen maatregelen tegen sluipverkeer
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 25 november 2017 - 19:02:18 »
Of een vrachtwagen die uit Nederland komt op de E34 en naar Ravels moet, als hij de situatie niet kent neemt hij afrit 25 Oud Turnhout en heeft hij ook ineens een boete voor op de N18 te komen, doorlopend verkeer verboden +3.5T. Neemt hij de afrit 24 dan staat hij mogelijk op de afrit al in file want de N19 staat er steevast dicht.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien