Het is een probleem dat men jàrenlang zélf gecreëerd heeft.
Industriezones aanleggen, want dat brengt werkegelenheid met zich mee. Maar ondertussen halsstarrig vertikken om goede verbindingswegen van én naar die industriezones aan te leggen enz. En dan nu staan kijken, dat er verkeer van/naar die industriezones moet geraken : mensen die daar werken, vrachtwagens die er moeten laden/lossen, ....
Simpel voorbeeldje. Een vrachtwagen die naar Rijkevorsel moet. Ofwel neemt die de E19, en rijdt hij via Brecht Sint-Lenaarts naar Rijkevorsel. Ofwel via Loenhout en Hoogstraten. Ofwel neemt hij de E34, en rijdt via Zoersel, over Malle naar Rijkevorsel. (Zoersel, waar men trouwens al tientallen jaren een ringweg zou aanleggen nvdr). Maar draai het of keer het zoveel je wil : érgens moet die vrachtwagen toch sowieso door een dorpskern rijden. En dat zal hij moeten blijven doen, zolang hij geen alternatief heeft, in de vorm van een deftige ontsluitingsweg. Maar daar gaan de groene jongens weer niet mee akkoord.
En nu ? De schuld van de bestuurders die door de dorpskernen rijden natuurlijk.