Auteur Topic: opmerkelijk advies Mensingeweer : update je gps of je sukkelt in de berm  (gelezen 1672 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
opmerkelijk advies Mensingeweer : update je gps of je sukkelt in de berm
« Gepost op: zaterdag 25 november 2017 - 11:21:41 »
Citaat van: RTVNoord
'Voorkom dat je de berm in rijdt, update je navigatiesysteem'

Het is schering en inslag: auto's die bij Mensingeweer rechtdoor de berm in rijden. Hoe dat komt? De N361 is er onlangs aangepast, waardoor de weg nu niet meer dóór het dorp loopt, maar er omheen. Wie dus blindelings op zijn navigatie vertrouwt, komt in de problemen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/186676/Voorkom-dat-je-de-berm-in-rijdt-update-je-navigatiesysteem

Uit het artikel :

Citaat
Duidelijker aangeven

Omwonenden vragen zich nu af of de veranderde situatie niet wat duidelijker aangegeven moet worden. Volgens de provincie is dit al het geval en kunnen automobilisten het zichzelf makkelijk maken. Het advies luidt dan ook: 'Update de kaarten van je navigatiesysteem.'

Het stààt dus al aangegeven dat de verkeerssituatie er gewijzigd is.  Een mogelijk advies is dan inderdaad om je gps up to date te houden.

Volgens mij, is er echter een simpeler advies, dat ook al aardig kan helpen.  Namelijk : de ogen open houden.  Dan zie je de borden staan die je er op wijzen dat de verkeerssituatie gewijzigd is, en zie je waar de weg waarop je je bevindt naartoe draait. 

Of mis ik nu wat ?  Straks zal 't nog de schuld zijn van de gps ook, dat er een paar koerskemels in de berm gesukkeld zijn.  :(
« Laatst bewerkt op: zaterdag 25 november 2017 - 11:29:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: opmerkelijk advies Mensingeweer : update je gps of je sukkelt in de berm
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 25 november 2017 - 12:26:21 »
En nog een paar van die kastaars :

http://www.westlanders.nu/nieuws/poolse-chauffeur-dik-in-de-problemen-24619/

De éne rijdt zich zodanig vast, dat een berger er een niet-alledaagse klus aan heeft.  Terwijl de berger met maar liefst 4 voertuigen ter plaatse is, om hem uit de petoet te helpen, komt een àndere chauffeur dezélfde weg opgereden.  Hij is zodanig vermoeid, dat hij niet meer in staat is recht achteruit te rijden.  Uiteindelijk heeft 1 van de werknemers van de berger het dan maar in zijn plaats gedaan, waarna die chauffeur zijn weg kon verder zetten.

Euuuuuuhhhhh ...... ZO vermoeid, dat het niet meer lukt om recht achteruit te rijden ?  En desondanks vrolijk zijn weg verder zetten met een 40-tonner ?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 25 november 2017 - 12:28:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: opmerkelijk advies Mensingeweer : update je gps of je sukkelt in de berm
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 25 november 2017 - 15:03:23 »
Als ik iedere keer dat er in één of ander boeren gat het tracé van een weg wat veranderd wordt, mijn GPS moet gaan updaten...

Op mijn GSM heb ik HERE WeGO, dat is gratis. Maar de GPS van de BMW up to date houden kost 99,95 euro voor 24 maanden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: opmerkelijk advies Mensingeweer : update je gps of je sukkelt in de berm
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 25 november 2017 - 19:06:21 »
Kaarten voor een vrachtwagen zijn wel wat anders als voor een personenwagen, ze zijn al achterhaald als ze uitkomen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien