Auteur Topic: Gedaan met omrijden: BOB-controles verhuizen om de 40 minuten  (gelezen 1298 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Gedaan met omrijden: BOB-controles verhuizen om de 40 minuten
« Gepost op: woensdag 29 november 2017 - 08:47:20 »
Citaat van: GVA
Gedaan met omrijden: BOB-controles verhuizen om de 40 minuten

De politie zal tijdens de BOB-campagne kleine mobiele teams inzetten om de pakkans te verhogen. De grote controles missen hun effect, omdat bestuurders elkaar waarschuwen via de sociale media. “De inspecteurs zullen om de 40 minuten naar een andere locatie verhuizen om dronken bestuurders te betrappen”, aldus minister Jan Jambon in Het Laatste Nieuws.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171129_03214304/gedaan-met-omrijden-bob-controles-verhuizen-om-de-40-minuten
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Gedaan met omrijden: BOB-controles verhuizen om de 40 minuten
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 29 november 2017 - 10:56:24 »
Dat ligt niet aan de sociale media hé.  Mekaar verwittigen waar ze staan, gebeurt al jàren.  Zelfs toen ik als 18-jarige snotneus uitging, en facebook, twitter ea sociale media nog niet eens bestonden.  De gsm's die we toen hadden, waren nog van die bakstenen met een antenne.  En toch : als de politie bezig was ergens een controledispositief op te zetten, wist meestal de halve discotheek al waar ze stonden nog voordat de eerste ademtest afgenomen was. 

De locaties in het Antwerpse, waren meestal toch dezélfde.  In de buurt van het rond punt in Wommelgem, aan de voet van de brug van den Azijn of het Sportpaleis, de Bisschoppenhoflaan, de Bredabaan, (aan de toenmalige GB, nu Carrefour), Horstebaan, .....  Zelfs toen we nog géén gsm's hadden, ging het gewoonlijk al snel als een lopend vuurtje wélke van de gekende locaties de politie dat bewuste ogenblik uitgekozen had.

Jongeren die toen te diep in het glas gekeken hadden, moesten al wreed veel pech hebben om tegen de lamp te lopen.  Toen al !  ALS dat al gebeurde, was dat meestal ene die omwille van een àndere reden staande gehouden werd :  ("en nu we hier toch zijn, wilt ge ne keer blazen aub")

Een kapot achterlicht,
Een àndere (kleinere) overtreding begaan,
L op de achterruit trok de aandacht tijdens een weekendnacht (wagen werd overdag ook gebruikt door jongere broer of zus met een voorlopig rijbewijs),
In extremis toch de pech hebben opgemerkt te worden door een toevallig passerende patrouille door een euh .... rijstijl die weinig aan de verbeelding overliet,
Of als het al iets of wat te laat was : eentje die met z'n zatte botten een aanrijding veroorzaakt had, of bij een aanrijding betrokken was. 

En nu met de sociale media, is het natuurlijk nóg gemakkelijker. 

Maar soit : Eindelijk worden ze dus wakker .....  't zal wel 's gaan tijd worden zekers ?
« Laatst bewerkt op: woensdag 29 november 2017 - 13:07:19 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Gedaan met omrijden: BOB-controles verhuizen om de 40 minuten
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 30 november 2017 - 21:28:13 »
Als je begin jaren 90 bij een dancing wegging vertelde de parkeerwachter ook langs waar je best reed.
Het werd soms zelfs afgeroepen in de discotheken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien