Er zijn plaatsen waar ik met de vrachtwagen expres middenvak ga rijden, splitsing E19 en A12 in Antwerpen Noord bvb. Doe ik het niet weet ik zeker dat er weer eentje vlak voor mijn neus zich ertussen wring.
Antwerpen oost, Antwerpen west, Brusselse ring meerdere plaatsen.
Jaja boze vrachtwagen, maar ik vermijd zo wel dat Darwin weer eens zijn werk kan afmaken.
Inderdaad. Eigenlijk is het op die plaatsen vaak niet te doen om rechts te houden. Een vissestaart-slag vlak voor je neus en vervolgens VOL in de ankers omdat ze nog de afrit willen nemen. Rats van onder je dode hoek je de pas afsnijden. Zeker met een Mercedes, is het dan opletten. Ik krijg een waarschuwing op m'n instrumentenpaneel, en daar moet ik accuraat genoeg op reageren. Zoniet, beslist de Miseriedes Knaktros om in noodremming te gaan. En geloof me : dat wil je liever niet meemaken. Het gevaar komt dan immers van àchter je. De MAN's van m'n werkgever reageren daar ook op, doch beduidend minder fel. Als de voorligger dan na z'n capriolen snel genoeg tempo maakt, gaat die tenminste niet spontaan in noodstop.
En in sé, doe je nog niet eens een overtreding. Er hangen op de Antwerpse ring F15's genoeg. En iedereen weet intussen genoegzaam hoe druk het verkeer op die Antwerpse ring vandaag de dag is (verkeer in meerdere files, 9.5).
En verder, ben ik zelfs geregeld een boze vrachtwagen, louter omdat ik voorsorteer onder een F15.
* einde E313, als ik de R1 richting Gent wil
* einde E19 Brussel-Antwerpen, als ik diezélfde R1 richting Gent wil
* E17, even vóór de Kennedytunnel, als ik naar de E34/N49 richting Knokke wil
Dan krijg ik ook regelmatig een claxonconcert, en een middenvinger van een chauffeur die zélf richting NL, resp. naar de Kennedytunel rijdt. Dus neen, niet omdat hij zich door mij gehinderd voelt, maar gewoon omdat het schoolmeesterke het
not done acht om met een vrachtwagen links voor te sorteren op basis van een F15. En al zeker niet, als er dan ook nog 's neerslag valt.