Auteur Topic: Boete voor middenvakrijders wordt mogelijk verdubbeld  (gelezen 963 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Boete voor middenvakrijders wordt mogelijk verdubbeld
« Gepost op: zondag 03 december 2017 - 11:15:05 »
Citaat van: GVA
Boete voor middenvakrijders wordt mogelijk verdubbeld

Wie dat nu deed en betrapt werd door de politie, kreeg een boete van 58 euro opgelegd. Bellot schaart zich nu achter het voorstel van Vias om dat op te trekken naar 118 euro.
Advertentie

Daarmee zou de boete even hoog worden als die voor inhalen langs rechts, een inbreuk tegen het verkeersreglement die middenvakrijders vaak uitlokken.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171202_03220858/boete-voor-middenvakrijders-wordt-mogelijk-verdubbeld

Als ik nog eens in België rijd en ik wil een vrachtwagen inhalen, zie ik geregeld dat een middenvakrijder versnelt om mij dat te beletten. Dan denk ik: geen probleem, hij zal mij voorbij zijn tegen dat ik die vrachtwagen moet inhalen. Maar neen, zodra ik de vrachtwagen niet meer kan inhalen, komt die middenvakrijder tergend traag naast mij rijden. Droevige mentaliteit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Boete voor middenvakrijders wordt mogelijk verdubbeld
« Reactie #1 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 12:00:04 »
Vraag die dan spontaan bij mij opkomt.  Gaat de politie er dan ook daadwerkelijk PV's voor opstellen ?  Alleen maar de strafmaat verhogen, helpt niks als er tóch geen PV's opgesteld worden volgens mij .....

Enneuh .....  wat met voorrangsregels ?  Verkeersborden B1, B5  Dat zijn ook nog altijd mààr overtredingen 2e graad. 

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/graden/148-art2

Nochtans vallen er genoeg voorrangsdoden op onze wegen.
« Laatst bewerkt op: zondag 03 december 2017 - 12:41:55 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Boete voor middenvakrijders wordt mogelijk verdubbeld
« Reactie #2 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 12:40:29 »
Er zijn plaatsen waar ik met de vrachtwagen expres middenvak ga rijden, splitsing E19 en A12 in Antwerpen Noord bvb. Doe ik het niet weet ik zeker dat er weer eentje vlak voor mijn neus zich ertussen wring.
Antwerpen oost, Antwerpen west, Brusselse ring meerdere plaatsen.
Jaja boze vrachtwagen, maar ik vermijd zo wel dat Darwin weer eens zijn werk kan afmaken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Boete voor middenvakrijders wordt mogelijk verdubbeld
« Reactie #3 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 12:56:50 »
Er zijn plaatsen waar ik met de vrachtwagen expres middenvak ga rijden, splitsing E19 en A12 in Antwerpen Noord bvb. Doe ik het niet weet ik zeker dat er weer eentje vlak voor mijn neus zich ertussen wring.
Antwerpen oost, Antwerpen west, Brusselse ring meerdere plaatsen.
Jaja boze vrachtwagen, maar ik vermijd zo wel dat Darwin weer eens zijn werk kan afmaken.

Inderdaad.  Eigenlijk is het op die plaatsen vaak niet te doen om rechts te houden.  Een vissestaart-slag vlak voor je neus en vervolgens VOL in de ankers omdat ze nog de afrit willen nemen.  Rats van onder je dode hoek je de pas afsnijden.  Zeker met een Mercedes, is het dan opletten.  Ik krijg een waarschuwing op m'n instrumentenpaneel, en daar moet ik accuraat genoeg op reageren.  Zoniet, beslist de Miseriedes Knaktros om in noodremming te gaan.  En geloof me : dat wil je liever niet meemaken.  Het gevaar komt dan immers van àchter je.  De MAN's van m'n werkgever reageren daar ook op, doch beduidend minder fel.  Als de voorligger dan na z'n capriolen snel genoeg tempo maakt, gaat die tenminste niet spontaan in noodstop.

En in sé, doe je nog niet eens een overtreding.  Er hangen op de Antwerpse ring F15's genoeg.  En iedereen weet intussen genoegzaam hoe druk het verkeer op die Antwerpse ring vandaag de dag is (verkeer in meerdere files, 9.5).

En verder, ben ik zelfs geregeld een boze vrachtwagen, louter omdat ik voorsorteer onder een F15.

* einde E313, als ik de R1 richting Gent wil
* einde E19 Brussel-Antwerpen, als ik diezélfde R1 richting Gent wil
* E17, even vóór de Kennedytunnel, als ik naar de E34/N49 richting Knokke wil

Dan krijg ik ook regelmatig een claxonconcert, en een middenvinger van een chauffeur die zélf richting NL, resp. naar de Kennedytunel rijdt.  Dus neen, niet omdat hij zich door mij gehinderd voelt, maar gewoon omdat het schoolmeesterke het not done acht om met een vrachtwagen links voor te sorteren op basis van een F15.  En al zeker niet, als er dan ook nog 's neerslag valt.
« Laatst bewerkt op: zondag 03 december 2017 - 13:16:06 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Boete voor middenvakrijders wordt mogelijk verdubbeld
« Reactie #4 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 14:53:56 »
Hebben we bij sommige Daf CF ook, dashbord kleurt plots rood, geluid gaat af en enige waar je op dat moment nog tijd voor hebt is om je stuur keihard vast te houden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien