Auteur Topic: politie betrapt 27 bestuurders zonder rijbewijs  (gelezen 1632 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
politie betrapt 27 bestuurders zonder rijbewijs
« Gepost op: zondag 03 december 2017 - 14:47:36 »
Citaat van: HLN
Politie betrapt 27 bestuurders zonder rijbewijs

Tijdens de Verkeersveilige Nacht in Oost-Vlaanderen bleken 27 automobilisten niet in het bezit te zijn van een rijbewijs. Dat was ofwel ingetrokken, ofwel onbestaande. 200 bestuurders hadden te veel gedronken. Dat bevestigt de politie aan VTM NIEUWS.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/politie-betrapt-27-bestuurders-zonder-rijbewijs~a04f6d23/

Grellige cijfers, als je het mij vraagt.
« Laatst bewerkt op: zondag 03 december 2017 - 14:52:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
Re: politie betrapt 27 bestuurders zonder rijbewijs
« Reactie #1 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 14:56:21 »
Moet je niet vragen....
Soms denk je heeft die wel een rijbewijs, zulke cijfers geven aan dat je buikgevoel waarschijnlijk al veel keren juist was.

Niet opgeven, zwaar bestraffen, auto afpakken, etc.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: zondag 03 december 2017 - 14:59:38 »
Inderdaad, welgeteld één nachtje controle in welgeld één provincie en er worden er maar liefst 27 uit het verkeer gehaald zonder geldig rijbewijs.  De meesten onder hen dan ook nog 's onverzekerd op de koop toe.

Kan je nagaan, hoeveel het er zouden zijn mocht men dit 's controleren op nationaal niveau.  Het geeft sowieso aan, dat dit een jarenlang zwaar verwaarloosd probleem is.  Wat baat het dan nog dat een rechter iemand veroordeelt, als betrokkene daarna toch dapper ongestraft kan blijven verder rijden ?   Hij moet blijkbaar al wreed veel pech hebben om tegen de lamp te lopen.

Diezélfde controle, volstond om er 200 onder invloed uit het verkeer te halen en te beteugelen.  En dan te weten, dat ik dezélfde dag in de krant lees, dat er elders een agent zélf ademtesten aflegt om het hem opgelegde quotum te behalen.  Eerlijk : met wie z'n kroonjuwelen rammelen ze nu eigenlijk ?  Wie kan daar nu allemaal nog aan uit ?  ::)
« Laatst bewerkt op: zondag 03 december 2017 - 17:05:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: maandag 04 december 2017 - 20:05:35 »
Het rijden zonder rijbewijs is inderdaad te wijten aan de geringe pakkans.

Onverzekerd rijden zou men al jaren gemakkelijk kunnen vermijden. Hier in Duitsland moeten de verzekeraars de Zulassungsstelle verwittigen als een verzekering beeindigd is. Krijgt de Zulassungsstelle geen bericht van een andere verzekeraar dat het voertuig nu bij hem verzekerd is, dan komt de Polizei de kentekenplaten ontwaarden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: maandag 18 december 2017 - 09:32:50 »