Auteur Topic: dodelijk ongeval onder invloed  (gelezen 1893 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
dodelijk ongeval onder invloed
« Gepost op: woensdag 08 november 2017 - 22:30:47 »
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171108_03176100
Na meermaals veroordeeld te zijn loopt die dus zo naar buiten.
Geen alcoholslot, een celstraf die hij nog niet eens zal moeten doen....
Ik kan er niet bij. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline de rijprof

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 766
Re: dodelijk ongeval onder invloed
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 08 november 2017 - 23:53:21 »
Sprakeloos...  :(

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: dodelijk ongeval onder invloed
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 09 november 2017 - 05:23:01 »
Een twintiger die al meermaals door de politierechtbank veroordeeld werd, onder meer voor het veroorzaken van een ongeval met gewonden.
1,08 promille alcohol in zijn bloed.
Rijdt over een doorlopende witte streep.
Haalt in een bocht een tractor in.
Probeert omstanders te overtuigen om de politie niet te verwittigen.
Wilde zijn vriendin laten verklaren dat zij achter het stuur zit (je zult maar de vriendin zijn van zo een crimineel).
Een brief van de weduwe beantwoordt hij zelfs niet.
Bij de uitspraak van het vonnis vertikt hij het zelfs om naar de rechtbank te komen.

Van een rijverbod trekt zo een kerel zich niets aan, hij rijdt gewoon verder. Je moet in België niet veel geluk hebben om 3 jaar lang niet gecontroleerd te worden.
De schadevergoeding van 375.000 euro moet de verzekering betalen, en ze kan proberen ze van hem terug te vorderen. Maar lukken zal dat niet. Hij is zelfstandige; met het inkomen dat hij aangeeft aan de belastingen, kan hij onmogelijk iets terugbetalen. Wellicht laat hij zijn boeltje opkopen door een stroman en zich failliet verklaren, om de volgende dag opnieuw zelfstandige te worden.

Aan de andere kant een jonge vrouw die al voor de tweede keer een geliefde echtgenoot verliest door toedoen van roekeloze chauffeurs. Drie kindjes die papa verliezen. Niet voor 3 jaar, maar voor altijd.

Toch krijgt die kerel maar een boete van 1.500 euro en zes maanden gevangenisstraf, waarvan de helft met uitstel. Een mensenleven en het leed van diegenen die achterblijven, heeft geen waarde meer. Ik begrijp niet meer welke waarde vrouwe jusititia nog hanteert, doch ik ben ervan overtuigd dat ze al lang geen maagd meer is.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: dodelijk ongeval onder invloed
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 09 november 2017 - 08:49:00 »
Ik heb het hier al vaker geschreven.  Iemand die zelfs uit ongevallen met gewonden nog niks leert én veroordelingen triomfantelijk negeert, daar zou maar 1 plaats voor mogen zijn : den bak in.

Een andere manier om de veiligheid van alle overige weggebruikers te garanderen zie ik niet meer voor dergelijk sujet.

En wat die 375.000 euro betreft : mocht die echtgenote ooit de keuze krijgen tussen helemaal géén schadevergoeding maar de echtgenoot levend en wel terug, of 1 miljoen euro maar dan wel met de echtgenoot op het kerkhof .....  Ik denk dat we allemaal wel weten dat er dan niet voor het geld gekozen zou worden. 

Neen, geen geld ter wereld zal ooit dergelijk verdriet kunnen goedmaken.  Het kan onmogelijk haar echtgenoot (en papa van haar kindjes) terugbrengen.  Zijn dierbaren die nu achterblijven, hebben levenslang gekregen.

Hier trouwens nóg zo'n voorbeeldje :

Citaat
Rijverbod en al 50 keer veroordeeld, maar tramchauffeur blijft rijden

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/rijverbod-en-al-50-keer-veroordeeld-maar-tramchauffeur-blijft-rijden~a68c2d9f/

Een Brusselse tramchauffeur met een rijverbod is zonder rijbewijs toch met de tram blijven rijden. Nabil Z. werd al vijftig keer veroordeeld voor verkeersovertredingen, maar vertelde dat nooit aan de MIVB. Het kwam pas aan het licht toen de politierechter in Halle hem gisteren veroordeelde omdat hij voor de achtste keer weigerde zijn rijbewijs in te leveren.

al 50 x vervallen verklaard geweest uit het recht een motorvoertuig te besturen, het aantal verkeersinbreuken is gewoonweg niet meer te tellen
Vertikt inmiddels al voor de achtste keer om zijn rijbewijs in te leveren, hetgeen op zich al strafbaar is
Komt niet zélf naar de rechtbank, hij stuurt zijn advocaat wel even (samen met zijn kat waarschijnlijk).
Blijft gewoon dapper verder doen, in het beste geval betaalt hij z'n boete (terwijl hij héél justititie nog nét niet vierkant uitlacht)
Bij de MIVB vallen ze uit de lucht, dus hij kan zelfs vrolijk verder blijven rijden met de tram.

Neen, het interesseert hem allemaal genen bal.  Zolang dergelijke kerels niet effectief den bak in vliegen, doen ze vrolijk verder.  Waarop wacht men nog ?  Tot het ook bij hem ne keer slecht afloopt en er een dode valt ?

« Laatst bewerkt op: donderdag 09 november 2017 - 10:00:47 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone