Auteur Topic: chauffeur dubbeldekker schat hoogte van brug verkeerd in  (gelezen 1261 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
chauffeur dubbeldekker schat hoogte van brug verkeerd in
« Gepost op: woensdag 06 december 2017 - 14:57:31 »
Citaat van: HLN
Chauffeur dubbeldekker schat hoogte van brug verkeerd in

In Berlijn is een dubbeldekker tegen een brug gereden. Het dak van de bus werd volledig losgerukt. Gelukkig zaten er geen passagiers op.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/chauffeur-dubbeldekker-schat-hoogte-van-brug-verkeerd-in~a50c6f91/

Hoezo, hij schat de hoogte van de brug verkeerd in ?  Ik zie daar toch een duidelijk verkeersbord staan : 3,40 m.

Hoe dan ook, gelukkig maar dat het een zgn. "Leerfahrt" was, en er géén passagiers zaten.  Of de gevolgen waren niet te overzien geweest.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: chauffeur dubbeldekker schat hoogte van brug verkeerd in
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 06 december 2017 - 19:03:10 »
Het was nu toch echt het seizoen niet om van die bus een cabrio te maken...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: chauffeur dubbeldekker schat hoogte van brug verkeerd in
« Reactie #2 Gepost op: maandag 21 mei 2018 - 14:34:44 »
Oepsie ..... ook deze chauffeur maakte een inschattingsfout :

https://www.1limburg.nl/chauffeur-rijdt-duitse-dubbeldekker-klem-tunnel
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: chauffeur dubbeldekker schat hoogte van brug verkeerd in
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 22 mei 2018 - 19:17:26 »
En het welbekende smoesje: "De chauffeur zou door de felle zon, het bord waarop de hoogte staat aangegeven, over het hoofd hebben gezien." Als hij dat aan de Polizei verklaart, krijgt hij alvast ook een boete voor niet aan de omstandigheden aangepaste snelheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."