Auteur Topic: Grote controle in Leuven  (gelezen 723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Grote controle in Leuven
« Gepost op: zondag 10 december 2017 - 17:20:12 »
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/grote-controle-in-leuven-levert-46-000-euro-op-aan-niet-betaalde-taksen-en-boetes~ae00788d/
5000 voertuigen werden gecontroleerd waarvan 300 een extra controle ondergingen, 1 bestuurder werd betrapt op bellen en 6 hadden teveel gedronken, 61 hadden hun wegenbelasting niet betaald maar nergens lees ik hoeveel onverzekerde er rondreden of niet gekeurd, niet ingeschreven, dat valt onder diverse, we noemen dat verscheidene.

Tijd dat ze die controle's nog verder opvoeren en niet enkel in de eindejaarsperiode, volgens mij is dat de voornaamste groep die vluchtsmisdrijf pleegt indien betrokken in een ongeval.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Grote controle in Leuven
« Reactie #1 Gepost op: zondag 10 december 2017 - 19:17:43 »
Als ik alle opgesomde bedragen optel, dan kom ik inderdaad aan méér dan 46.000 euro aan openstaande belastingen en boetes ....


34.840 (61 bestuurders die hun verkeersbelasting niet hadden betaald)
 7.815 (3 x penale boetes niet betaald)
 3.817 (3 x overtreding vrachtwagenchauffeurs rij- en rusttijden + fraude)
    118 (1 x bellen achter het stuur)
___________
46.590 euro


Daarbovenop blijkbaar nog :

6 x rijden onder invloed van alcohol
verscheidene onverzekerd, niet ingeschreven, technisch niet gekeurd

Dus als ik het goed begrijp, ligt het wérkelijk geïnde (of nog te innen) bedrag inderdaad nóg aanzienlijk hoger .....
« Laatst bewerkt op: zondag 10 december 2017 - 19:27:16 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone