Auteur Topic: Politie krijgt nieuw wapen tegen truckers die inhaalverbod negeren  (gelezen 748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Politie krijgt nieuw wapen tegen truckers die inhaalverbod negeren
« Gepost op: dinsdag 12 december 2017 - 17:54:17 »
Citaat van: GVA
Politie krijgt nieuw wapen tegen truckers die inhaalverbod negeren

De meeste problemen ontstonden door vrachtwagens die hellingen niet op geraakten en daardoor alles blokkeerden. En camions die niet vastliepen, reden vaak vlotjes voorbij op het midden- of zelfs het linkerrijvak. Ook gisteren bleek dus weer dat het inhaalverbod voor vrachtwagens bij neerslag massaal genegeerd wordt.

Een nieuw KB moet mogelijk maken dat ook de camera’s met nummerplaatherkenning op onze snelwegen die overtredingen kunnen vaststellen. Die aanpassing komt er in de loop van 2018.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171212_03238295/politie-krijgt-nieuw-wapen-tegen-truckers-die-inhaalverbod-negeren
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Politie krijgt nieuw wapen tegen truckers die inhaalverbod negeren
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 12 december 2017 - 18:39:23 »
Ik ga het hier beslist niet goedpraten.

Maar ik hoop dat die superslimme camera's dan ineens ook vaststellingen doen van chauffeurs die hun handen blijkbaar liever gebruiken om sensationele filmpjes maken voor op sociale media, dan om het stuur vast te houden in de sneeuw.

Op oa 0:17 sec, kan ik me zelfs niet van de indruk ontdoen, dat hij daarbij ook nog 's bitter weinig afstand houdt tav zijn voorligger.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 12 december 2017 - 19:06:43 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone