Auteur Topic: Mag ik als fietser op de rijbaan als het sneeuwt ? Zie kemel fietsersbond  (gelezen 1354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Mag ik als fietser op de rijbaan als het sneeuwt ? Zie kemel fietsersbond
« Gepost op: woensdag 13 december 2017 - 11:55:32 »
Citaat van: Het Nieuwsblad
Mag ik als fietser op de rijbaan als het sneeuwt ?

De afgelopen dagen waren geen pretje voor fietsers. Veelal was het slippen en glijden, veel fietspaden waren herschapen tot schaatsbanen. Moet je dan op het fietspad blijven rijden?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171213_03240372?utm_source=twitter&utm_medium=dlvr&utm_campaign=twitterfeed

Uit het artikel :

Citaat
“Sterker nog, als het fietspad onberijdbaar is tout court, door een put in de weg, een geparkeerde wagen, vuilzakken of werken, mag je op de rijbaan fietsen”, aldus Roel Cleemput van de fietsersbond. “Die wetgeving is zowel bij fietsers als automobilisten weinig of niet bekend.

Ja, dat de wetgeving onvoldoende gekend is, blijkt wel :

Citaat
“Het is een subjectief oordeel. Als jij als fietser vindt dat het fietspad gevaarlijk of onberijdbaar is door een vast object, mag je op de rijbaan rijden. Mensen of andere fietsers tellen niet als obstakel, die moet je vragen om aan de kant te gaan."

Oei, vanwaar het onderscheid tussen "mensen" en "andere fietsers" ?  Zijn fietsers zelfs geen mensen meer volgens de fietsersbond of zo ? 

Oei, heb ik ergens wat gemist of zo ?  Krachtens wélke regel zou een fietser die een andere fietser/tweewielige bromfietser op het fietspad wil inhalen laatstgenoemde MOETEN vragen om aan de kant te gaan ?

Enneuh nogmaals oei .... :

Artikel 9. Plaats van de bestuurders op de openbare weg


9.1.2.

3° Wanneer de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen het fietspad moeten volgen,
mogen zij dat verlaten om van richting te veranderen, om in te halen of om omheen een hindernis te rijden.


Val nu om ....

De fietsersbond die blijkbaar de rechten van een fietser niet kent !  Ziezo, nu weet iedereen wélke prutsers de belangen van de fietsers behartigen in dit land !  Gelukkig kent déze stoute automobilist dit recht wél !  ;D
« Laatst bewerkt op: woensdag 13 december 2017 - 15:10:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Mag ik als fietser op de rijbaan als het sneeuwt ? Zie kemel fietsersbond
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 13 december 2017 - 17:55:14 »
Uit het artikel:

Citaat
Overigens kan een agent anders oordelen. Als die vindt dat het fietspad wel berijdbaar is, kan je beboet worden omdat je niet op het fietspad rijdt

Nu zou ik wel eens willen weten hoe een agent kan beoordelen of, met mijn specifieke vaardigheden op de fiets, voor mij een besneeuwd fietspad al dan niet nog berijdbaar is. Er zijn fietsers die zich op de sneeuw nog kunnen rechthouden als anderen dat al lang niet meer kunnen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Mag ik als fietser op de rijbaan als het sneeuwt ? Zie kemel fietsersbond
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 13 december 2017 - 18:59:26 »
Uit het artikel:

Citaat
Overigens kan een agent anders oordelen. Als die vindt dat het fietspad wel berijdbaar is, kan je beboet worden omdat je niet op het fietspad rijdt

Nu zou ik wel eens willen weten hoe een agent kan beoordelen of, met mijn specifieke vaardigheden op de fiets, voor mij een besneeuwd fietspad al dan niet nog berijdbaar is. Er zijn fietsers die zich op de sneeuw nog kunnen rechthouden als anderen dat al lang niet meer kunnen.

Ik dacht zelfs dat een agent in zijn PV feiten moet weergeven in plaats van zijn/haar mening.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Mag ik als fietser op de rijbaan als het sneeuwt ? Zie kemel fietsersbond
« Reactie #3 Gepost op: zondag 17 december 2017 - 17:54:34 »
Uit het artikel:

Citaat
Overigens kan een agent anders oordelen. Als die vindt dat het fietspad wel berijdbaar is, kan je beboet worden omdat je niet op het fietspad rijdt

Nu zou ik wel eens willen weten hoe een agent kan beoordelen of, met mijn specifieke vaardigheden op de fiets, voor mij een besneeuwd fietspad al dan niet nog berijdbaar is. Er zijn fietsers die zich op de sneeuw nog kunnen rechthouden als anderen dat al lang niet meer kunnen.

Ik dacht zelfs dat een agent in zijn PV feiten moet weergeven in plaats van zijn/haar mening.
Dat zijn 2 zalige antwoorden. ;D
Ooit heb ik dat tegen een agent gezegd, jij staat hier niet om te denken, jij staat hier om klakkeloos op te schrijven wat wij u zeggen en om de goede vrede te bewaren. Dat mag je dus ook niet zeggen, al kon hij er verder niets mee dan een zuur gezicht te trekken. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Mag ik als fietser op de rijbaan als het sneeuwt ? Zie kemel fietsersbond
« Reactie #4 Gepost op: zondag 17 december 2017 - 18:52:28 »
Dat zijn 2 zalige antwoorden. ;D
Ooit heb ik dat tegen een agent gezegd, jij staat hier niet om te denken, jij staat hier om klakkeloos op te schrijven wat wij u zeggen en om de goede vrede te bewaren. Dat mag je dus ook niet zeggen, al kon hij er verder niets mee dan een zuur gezicht te trekken. :-X

Altijd leuk als je een agent zo een antwoord kunt geven.

In 2014 verbood ik hier bij ons een huurder om nog op ons grondstuk te parkeren omdat hij altijd moedwillig het gras kapot reed. De Polizei moest erbij komen, en een Polizist vroeg mij: "Waar moet hij dan parkeren?" Ik antwoordde de Polizist: "Dat moet hij aan de Polizei vragen, die weten waar je mag parkeren". Zijn mager antwoord: "U moet zo tegen mij niet spreken".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."