Auteur Topic: Alle gekende Tesla Easter Eggs voor de Model S  (gelezen 1534 keer)

Offline steve

• Gevorderde
Alle gekende Tesla Easter Eggs voor de Model S
« Gepost op: woensdag 03 januari 2018 - 22:43:37 »
In deze video toon ik alle gekende easter eggs in de software van de Tesla Model S en X. De X heeft nog zijn Xmas show, die JC gerust kan tonen, maar aangezien ik met een S rijd, kan ik dat dus niet. Verder zijn de easter eggs wel algemeen dezelfde voor beide voertuigen en die foto op het laatste, dat is intussen ook al bevestigd dat deze op de Model 3 ook werkt.

https://www.youtube.com/watch?v=J5iyk9GxsLA

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Alle gekende Tesla Easter Eggs voor de Model S
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 04 januari 2018 - 16:39:05 »
Weeral zoiets buitengewoon nuttigs waarmee Tesla zich van vele andere merken onderscheidt!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 04 januari 2018 - 16:43:11 »
Nuttig? Nee. Fun? Absoluut :-)

Ben er 99% zeker van dat Tesla die Easter Eggs door hun junior programmeurs laten uitvoeren, zodat deze op een veilige manier het systeem kunnen leren kennen: gebruik van knoppen, voice commands of menu'tjes om acties te doen ergens anders. Ofwel laat je ze fictieve zaken in een fictieve omgeving maken, ofwel breng je een extra lach op het gezicht van je klanten. IK zou hetzelfde doen...

Trouwens, MickeySoft Office heeft ook allerhande Easter Eggs ingebouwd hoor. Zo was er een flipperkast in Word en een virtual reality wereld in Excel bijvoorbeeld. Tesla is niet alleen in deze taktiek...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 04 januari 2018 - 16:53:45 »
Trouwens, MickeySoft Office heeft ook allerhande Easter Eggs ingebouwd hoor. Zo was er een flipperkast in Word en een virtual reality wereld in Excel bijvoorbeeld. Tesla is niet alleen in deze taktiek...

Inderdaad, programmeurs zijn overal dezelfde. Programmeren? Graag! Spelletjes programmeren? Nog liever. Testen? Dat is toch niet nodig. Documenteren? Nooit van gehoord.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 05 januari 2018 - 11:01:22 »
Het is net daarom dat programmeurs een goede project manager of tegenwoordig eerder een Scrum Master om hen te dwingen om correct te programmeren. Als ik scrum master ben van een team zorg ik ervoor dat men test driven werkt. In principe schrijven ze geen lijn code voordat ze de test hebben geschreven. Ik weet dat Tesla ook Agile werkt en dus zeker ook zo'n strategieën gebruikt. Helaas is het nog geen garantie op correct werkende software en dat is bij Tesla ook al een paar keer gebleken. Er wordt een "over-the-air" update gepushed naar de wagens waar toch nog een foutje in zit. Gelukkig resulteert dit meestal vrij snel in een "over-the-air" bugfix.

Inderdaad, ik heb de Xmas show op mijn Model X. Je kan deze opstarten via de shortcut naar alle eastereggs. De echte manier om de show te starten is: vijf seconden op de Tesla-T drukken boven in het menu, als je de T loslaat komt er een invoerscherm, typ her "modelxmas" in en bevestig, ga uit de auto en druk éénmaal op de keyfob. De show zal nu starten. De auto heeft wel voldoende ruimte nodig, ongeveer 1,5 à 2 m rondom. Heb je die ruimte niet dan klinken er drie diepe bastonen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 05 januari 2018 - 11:39:40 »
Het is maar een rudimentair filmpje, niet ge-edit en snel met een smartphone opgenomen in niet ideale condities, maar het geeft een goed idee hoe zo'n Xmas show eruit ziet.

https://youtu.be/jDJxg80sPp0
« Laatst bewerkt op: vrijdag 05 januari 2018 - 19:31:18 door JC »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 05 januari 2018 - 18:45:35 »
Link lijkt niet te werken.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 05 januari 2018 - 19:32:13 »
Link lijkt niet te werken.

De link is aangepast.