Auteur Topic: commotie over filmpje waarin Wouter van Besien over trottoir fietst  (gelezen 1801 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
commotie over filmpje waarin Wouter van Besien over trottoir fietst
« Gepost op: zaterdag 23 december 2017 - 14:40:08 »
Citaat van: GVA
Commotie over filmpje waarin Wouter Van Besien over voetpad fietst

ANTWERPEN 2018 - Op sociale media is een filmpje opgedoken waarin Samen-lijsttrekker Wouter Van Besien een aantal overtredingen op de fiets maakt. “Ik zal in de toekomst nog voorzichtiger zijn”, zegt Van Besien aan onze redactie.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171223_03260362/commotie-over-filmpje-waarin-wouter-van-besien-over-voetpad-fietst?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Uit het artikel :

Citaat
“Meneer fietsveiligheid Wouter Van Besien steekt eerst over door het rood (vlak voor filmpje), rijdt dan over het zebrapad en op het trottoir om dan al spookrijdend de Provinciestraat in te slaan. #hypocriet #hetgrotevoorbeeld”, klonk het.

En voeg daar maar aan toe : hij rijdt over het fietspad aangeduid door de wegmarkeringen artikel 74, hoewel dit links in z'n rijrichting ligt ....

Mààr :

Citaat
“Ik zal in de toekomst nog voorzichtiger zijn”, zegt Van Besien aan onze redactie.

W ... wàààt ?  "NOG" voorzichtiger ?  Je bestempelt dit dus als voorzichtig, meneer Besien ?

Citaat
“Ik betreur het dat ervoor gekozen is om fietsers die bijvoorbeeld in de tegenovergestelde richting of op het trottoir rijden omdat ze geen andere keuze hebben, te verbaliseren”, zegt Turtelboom. “Fietsers daarvoor beboeten is de laatste stap. Zolang we in Antwerpen fietsers niet overal een goede infrastructuur kunnen aanbieden, mogen we hen niet terechtwijzen.

::)

Onnozel wicht !

Mag ik dan, vanuit dezelfde redenering,  met de auto dan ook maar over het trottoir of fietspad rijden op iedere plaats waar de kwaliteit van de rijbaan gebreken vertoont ?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 23 december 2017 - 14:47:50 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: commotie over filmpje waarin Wouter van Besien over trottoir fietst
« Reactie #1 Gepost op: zondag 24 december 2017 - 10:05:02 »
Maar goed, den Hajo Beeckman zal het eens komen uitleggen :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/23/commotie-over--verkeersovertreding--van-fietsende-wouter-van-bes/

Citaat
"Aan de overkant van de straat lijkt hij enkele meters tegen richting over een fietspad te rijden. Als daar staat aangegeven dat fietsers in beide richtingen over het bewuste fietspad mogen rijden, dan begaat hij geen overtreding. Dat is wel zo als het gaat over een eenrichtingsfietspad, maar dat is niet duidelijk in het filmpje."

Excuseer ?

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/109-art9

9.1.2.

1° Wanneer de openbare weg
een berijdbaar fietspad, aangeduid door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74, omvat, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen voor zover het rechts in hun rijrichting ligt. Zij mogen een dergelijk fietspad niet volgen, wanneer dit links in hun rijrichting ligt.

En het ergste is natuurlijk dat zo'n charels nog geloofd worden ook nog .....
« Laatst bewerkt op: zondag 24 december 2017 - 10:09:54 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zondag 24 december 2017 - 19:15:43 »
"Luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden".

Wouter Van Besien behoort duidelijk tot de wielerterroristen die zelfs het negeren van een rood verkeerslicht of het plegen van overtredingen om niet voor een rood verkeerslicht te staan, gerechtvaardigd achten. Hij is blijkbaar niet bereid om de ernst van zijn wangedrag in te zien.

Nog erger vind ik het dat Annemie Turtelboom vindt dat we fietsers maar ongestraft overtredingen moeten laten plegen onder voorwendsel dat de infrastructuur te wensen overlaat.

Het gaat bij beiden over die rotmentaliteit welke nog vele fietsers het leven zal kosten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 december 2017 - 01:25:19 »
En zulk volk hoopt dan burgemeester van die stad te worden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 27 december 2017 - 09:21:54 »
"Luister naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden".

Wouter Van Besien behoort duidelijk tot de wielerterroristen die zelfs het negeren van een rood verkeerslicht of het plegen van overtredingen om niet voor een rood verkeerslicht te staan, gerechtvaardigd achten. Hij is blijkbaar niet bereid om de ernst van zijn wangedrag in te zien.

Nog erger vind ik het dat Annemie Turtelboom vindt dat we fietsers maar ongestraft overtredingen moeten laten plegen onder voorwendsel dat de infrastructuur te wensen overlaat.

Het gaat bij beiden over die rotmentaliteit welke nog vele fietsers het leven zal kosten.

Fietsers beteugelen is not done, volgens oa ook de Fietsersbond.  Want, zo luidt hun argumentatie, fietsers kunnen hooguit zichzelf verwonden.

Ziehier, 2 dagen en evenveel krantenkoppen.  Ik laat het maar aan ieders wijsheid over om te oordelen wàt er van die argumentatie nog overblijft .....

Jacky Lafon slachtoffer van ongeval met vluchtmisdrijf

Actrice en zangeres Jacky Lafon is het slachtoffer geworden van een zware aanrijding met een fietser. De klap was zo hevig, dat ze tegen een boom vloog. Lafon liep daarbij zware verwondingen op.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171224_03265846/jacky-lafon-slachtoffer-van-ongeval-met-vluchtmisdrijf

Voetganger zwaargewond na aanrijding door fietser op Meir

ANTWERPEN - Op de Meir is zondag een voetganger zwaargewond geraakt toe hij werd aangereden door een fietser. Getuigen van het ongeval waren er niet.

http://www.gva.be/cnt/dmf20171225_03266035/voetganger-zwaargewond-na-aanrijding-door-fietser-op-meir
« Laatst bewerkt op: woensdag 27 december 2017 - 09:27:28 door bert.covens »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 27 december 2017 - 16:20:50 »
Dat zal wel aan die voetgangers gelegen hebben, hé Bert. Fietsers moeten immers zelfs zware overtredingen kunnen plegen zolang de fietsinfrastructuur niet perfect is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 28 december 2017 - 09:36:14 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20171227_03269030/spoedarts-41-bezweken-aan-verwondingen-na-ongeval

Citaat
De arts was met haar speedbike, een elektrische fiets die tot 45 km/u haalt, op weg naar haar werk in het AZ Diest. Onderweg kwam ze zwaar ten val na een aanrijding met een voetganger.

Hetgeen de journalist hier beschrijft, is mogelijks een speed pedelec.  Opgepast, in dat geval hebben we te maken met een bromfiets :

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/100-art2

2.17. "Bromfiets" :

3) ofwel een “speed pedelec”, dit wil zeggen elk tweewielig voertuig met pedalen, met uitsluiting van de gemotoriseerde rijwielen, met een hulpaandrijving met als hoofddoel trapondersteuning waarvan de aandrijfkracht wordt onderbroken bij een voertuigsnelheid van maximum 45 km per uur, en met de volgende kenmerken:

een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm³ met een netto-maximumvermogen van ten hoogste 4 kW indien het een motor met inwendige verbranding betreft, of
een nominaal continu maximumvermogen van ten hoogste 4 kW indien het een elektrische motor betreft.

En dàt gegeven, heeft voor de concrete toepassing van een aantal verkeersregels 1 en ander tot gevolg.  En neem nu maar gerust van mij aan, dat nog véél te weinigen zich daarvan bewust zijn.  Het is dan ook bijzonder betreurenswaardig dat er op sommige websites tot op heden nog géén info over terug te vinden is (hoewel volop geclaimd wordt dat ze volledig up to date zouden zijn).  Helaas pindakaas, 1 oktober 2016 is inmiddels toch alweer eventjes geleden, dacht ik zo .....

https://mobilit.belgium.be/nl/nieuws/nieuwsberichten/2016/vanaf_1_oktober_wettelijk_kader_voor_elektrische_fietsen

« Laatst bewerkt op: maandag 01 januari 2018 - 15:56:50 door bert.covens »