Auteur Topic: Met de auto naar Brussel?  (gelezen 868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Met de auto naar Brussel?
« Gepost op: maandag 01 januari 2018 - 20:02:02 »
Citaat van: GVA
Met de auto naar Brussel?

Sinds 1 januari 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180101_03275033/morgen-met-de-auto-naar-brussel-lees-hier-of-je-de-hoofdstad-wel-nog-binnen-mag

Dat hebben ze weer eens prachtig uitgewerkt, het zou België niet zijn. Met mijn BMW X3 van 2014 mag ik Brussel niet binnen, want daarvoor moet ik zijn Duits kenteken laten registreren, doch dat kan ten vroegste vanaf de zomer van 2018. Met mijn Mercedes-Benz van 1983 mag ik Brussel wél binnen, want die is al langer dan 30 jaar geleden voor het eerst in het verkeer gebracht. In Antwerpen moet ik evenwel nog 5 jaar wachten tot de Mercedes 40 jaar oud is.

Als ik het goed versta, moet ik de BMW dus in Antwerpen EN in Brussel laten registreren?

Lage Emissiezone Brussel
« Laatst bewerkt op: maandag 01 januari 2018 - 20:04:37 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Met de auto naar Brussel?
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 03 januari 2018 - 17:49:44 »
Ja registeren of betalen, verwacht niet dat het registreren simpel gaat, heeft bij mij voeten in de aarde gehad om mijn euro 3 diesel met fabrieks roetfilter te registren.

Maar goed nieuws mijn LPG Saab van bj 2000 mag tot na 2025 in Brussel binnen.


Citaat
..... in de hoop de slechte luchtkwaliteit .....
Dus we gaan wat proberen, veel rekenwerk, ons huiswerk, dat deden we gewoon niet?
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 januari 2018 - 18:01:13 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien