Auteur Topic: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine  (gelezen 5021 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 11:46:46 »
Vrienden van ons hebben na 9 jaar hun Dacia vervangen door een Renault Grand Scénic , waar de Dacia nooit problemen had heeft de Renault continue problemen, ze willen hem gewoon terug weg doen want het komt niet goed.

Het grappige is, dat de Renault-dealer mij een benzine-motor afraadt. 

Eén van de redenen die hij aanhaalt :

"Och meneer, nen benzinemotor .... maximum 200.000 km en dat beestje is op.  Dan komen er gegarandeerd allerhande kosten aan".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 11:53:07 »
Ik vertrouw nooit op garagisten. Objectieve kennis moet je van hen niet direct verwachten. Toen ik nog met LPG reed kreeg ik ook constant commentaar van de garagisten. LPG was droog en smeerde niet, benzine was daar beter in. Onzin natuurlijk, benzine smeert ook niet.

Het beste voorbeeld van hun ongelijk. Ik had vroeger een collega die met een 2 l benzine in een grote Volvo-break meer dan 800 000 km heeft gereden en dat op LPG!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 12:47:33 »
Mijn Saab staat nu op 405000, fabrieks LPG installatie
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 18:29:38 »
Uit het krantenartikel:
Citaat
Jarenlang hebben we, aangemoedigd door Europa, vastgehouden aan een fiscaal gunstregime voor diesel om de klimaatdoelstellingen te kunnen halen (diesel stoot minder CO2 uit dan benzine, nvdr.).

Waarom moeten de dieselrijders nu dan gepluimd worden? Dat Europa de verantwoordelijkheid voor zijn vergissing opneemt! Maar nee, Europa schiet een bok, en de dieselrijders mogen het gelag betalen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 18:32:15 »
Ik vertrouw nooit op garagisten. Objectieve kennis moet je van hen niet direct verwachten.

Ze hebben die kennis wel degelijk. Doch velen raden aan waar ze op dat ogenblik vanaf willen om hun cijfers te halen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 19:13:36 »
De Touran is op hetzelfde onderstel gebouwd als de Golf en de Bora, maar dat past niet bij zijn hoger koetswerk en andere gewichtsverdeling. De wagen is erg onstabiel en op sneeuw moeilijk te beheersen.

Gebeurt wel vaker, denk ik.  De Ford S Max deelt zijn onderstel bijvoorbeeld ook met de Ford Mondeo.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 20:13:10 »
De Touran is op hetzelfde onderstel gebouwd als de Golf en de Bora, maar dat past niet bij zijn hoger koetswerk en andere gewichtsverdeling. De wagen is erg onstabiel en op sneeuw moeilijk te beheersen.

Gebeurt wel vaker, denk ik.  De Ford S Max deelt zijn onderstel bijvoorbeeld ook met de Ford Mondeo.
De s-max, de Galaxy, de Mondeo, de Laro Freelander, Volvo 60-70-80 reeks voor het vorige platform, bij Volvo nog in gebruik
Huidig is enkel door Ford in gebruik  s-max, de Galaxy, de Mondeo, Edge en verschillende Lincoln's
Volgens mij is dat een duidelijke plus, geeft aan hoe goed het platform is, ook al ben ik geen Ford mens
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 17 januari 2018 - 23:10:03 »
De >>> Renault Grand Scénic is het alvast niet geworden.  Hiervoor heb ik een aantal redenen :
* het media-systeem lijkt mij niet écht het meest praktische in gebruik.  Switchen tussen menu's is niet meteen erg handig.
* Een aantal veiligheids-opties die concurrenten wél hebben, zijn bij Renault Grand Scénic niet eens verkrijgbaar
* Op de achterbank, heb ik ondervonden toch wel wat te weinig zitruimte.  Ik zit met mijn knieën tegen de zetel voor mij
* Qua design : fraai om te zien.  Maar een klein zijraam achteraan, icm grote C-stijlen maken het zicht rondom verre van ideaal.

Ook de >>> Kia Carens kon mij niet écht overtuigen.  De achterbank, de middenste stoel is kleiner dan de zitjes links en rechts.  En ook de meeste reviews die ik erover lees, zijn ook niet allemaal al té positief.  Ook heeft hij -net als de Renault Grand Scénic nogal grote C-stijlen achteraan, wat het zicht rondom verre van ideaal maakt.  Te zien in het filmpje op 2:52

De >>> Toyota Verso moet ik nog 's in detail bekijken.  Maar ik heb op 't eerste zicht het idee dat die minder ruimte biedt. 

Tot nu toe, is de >>> Citroën Grand C4 Picasso de grootste kanshebber.
« Laatst bewerkt op: woensdag 17 januari 2018 - 23:34:44 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 18 januari 2018 - 00:47:30 »
Bij Skoda hebben zo ook enkele grotere voertuigen aan een schappelijke prijs, nl. de Kodiaq en de Karoq. Vooral de Kodiaq is echt wel een grote wagen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: VAB voorspelt dat in 2018 diesel duurder wordt dan benzine
« Reactie #24 Gepost op: maandag 05 februari 2018 - 13:26:15 »
Zelf rij ik nu met een Skoda Superb Kombi als firmawagen.
Deze is enorm ruim, één van de ruimste breaks die ik al gezien heb. Van grootte vergelijkbaar met de Mercedes E-klasse break.

Zeer tevreden van de wagen, en de teller staat nu op 150.000 km.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen