Ik weet niet welke aflevering(en) je zag maar ...
Het is een fictief politiekantoor en verzonnen personages.
De afleveringen zijn allemaal gebaseerd op waargebeurde verhalen, dus scripted reality.
En ik herken idd veel van de afleveringen "van in de gazet".
"Koen" van de hoofdrolspelers is in het echte leven ook een agent.
Maar is ook vooral een "feel good"-serie want de afleveringen lopen allemaal goed af.
De oplossing komt altijd van "een slechte" die zo dom doet dat hij wel gepakt moet worden of van "een goede" die toevallig (kort of lang geleden) de oplossing weet want dat feit wel eens heeft gezien of dat ding heeft gehoord ...
Zoiets à la Columbo of Monk waar je weet dat het gaat opgelost worden maar (nog) niet hoe.
De personages zijn stuk voor stuk uitvergrote stereotypes.
Bvb "de clown van de ploeg" ; "de lamme goedzak" ; "het moederlijke type" ; "de stroper die boswachter werd" ; "de koele, nuchtere" ; "de actiehelden / rambo's" ; "de rustige die overal kan inspringen / alleskenner" ; "the genie-out-of-the-bottle" ; "de serieuzen" , "de giechelmiekes" ; "de
ik-heb-schrik-van-**iets**-dus-ik-kom-daar-zeker-niet-aan-(of-in-de-buurt)" ; ...
En ook de blijkbaar obligate klaarwakkere burger die het opmerkt en de politie verwittigd en mee helpt oplossen.
Ik ben curieus of en wanneer "men" gaat zagen over de niet-politieke correcte rollenverdeling ...
In de ploeg van een 12tal personages zitten maar 4 vrouwen in, maar 1 man met andere huidskleur, maar 1 "vreemde man / nieuwe Belg", ...
Dus geen mindervalide, homo/lesbo/bi, transgender, ...
Er zijn ook geregeld serieuze opnamefouten te zien, vooral van weerspiegeling/schaduw van de camera en micro (in spiegel, vensterglas, carrosserie, ...).
Maar ook de continuïteit faalt wel eens en soms "zuigt" het gewoon ...