Auteur Topic: Hoe werkt de Tesla auto lane change feature en wat als je de sensoren blokkeert?  (gelezen 1265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline steve

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 130
Deze keer hebben Joeri en ikzelf een video gemaakt waarin we de auto lane change het vuur aan de schenen leggen. Hoe werkt deze juist, welke sensoren worden gebruikt en wat gebeurt er als je de sensoren blokkeert?

https://www.youtube.com/watch?v=lJwp__0T2nI

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Hoe werkt de Tesla auto lane change feature en wat als je de sensoren blokkeert?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 08 januari 2018 - 19:37:50 »
Fijn dat jullie dergelijke dingen uitzoeken en ze hier met ons delen.

Ik begrijp wel de commentaar van Ale Kar. Je loopt toch niet telkens je vertrekt rond de wagen om te controleren of er geen kluchtzanger camera's afgeplakt heeft.

Vraagje: wat is het verschil tussen de km-stand bij Lifetime en die bij Odometer?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline steve

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 130
Re: Hoe werkt de Tesla auto lane change feature en wat als je de sensoren blokkeert?
« Reactie #2 Gepost op: maandag 08 januari 2018 - 20:05:51 »
“Lifetime” is een eigen label en is vanaf moment dat ik de wagen had. Idometer is de algemene km stand van de wagen en is dus inclusief de testkilometers voirdat hij geleverd is.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Hoe werkt de Tesla auto lane change feature en wat als je de sensoren blokkeert?
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 09 januari 2018 - 08:03:49 »
Veel Tesla-rijders gebruiken één van de tripmeters als een lifetime-meter. Op die manier heb je direct zicht op hoeveel de wagen heeft verbruikt sinds je hem in gebruik nam en weet je ook hoeveel het verbruik was in Wh/km. Steve heeft een MS P100D en heeft een lifetimeverbruik van 220 Wh/km, een gewone S (dus zonder de P) zal eerder rond de 200 Wh/km liggen. Mijn MX 90D is een stuk hoger en heeft dus meer luchtweerstand, bovendien weegt die ook wat zwaarder, het verbruik ligt rond de 260 Wh/km. Dit is hoog, maar ook een elektrische wagen heeft last van korte ritten. Hierdoor gaat het verbruik steil de hoogte in. Zeker in de winter moet het interieur en de batterij elke keer opgewarmd worden. Zonder deze korte ritten zal het verbruik eerder richting 240 Wh/km gaan.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline steve

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 130
Re: Hoe werkt de Tesla auto lane change feature en wat als je de sensoren blokkeert?
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 09 januari 2018 - 08:36:41 »
Klopt. In de zomer had ik een gemiddelde rond de 212Wh/km. Voorlopig nog geen lange trip gedaan in deze wagen in de winter, dus ook meestal kortere ritten.

Er is ook een tweede teller die je kan benoemen en die gebruik ik meestal voor de road trips, om zo te zien hoeveel km we effectief hebben gedaan en wat het verbruik op die trip dan was.