Auteur Topic: Duitse APK wordt strenger voor dieseluitlaatgassen  (gelezen 1192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Duitse APK wordt strenger voor dieseluitlaatgassen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 12 januari 2018 - 20:16:06 »
Ach, de diesels zijn nu eenmaal de zondebokken, als ze die maar kunnen pesten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Duitse APK wordt strenger voor dieseluitlaatgassen
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 08:54:11 »
't Is dus niet alleen in den Belziek dat de dieselrijder in 't vizier van de overheid is.

Eén spontaan vraagje.  De jaarlijkse APK keuring voor de Duitser is dus strenger (en ook duurder) geworden.  Maar wat dan met de buitenlandse dieselrijders, die nog steeds in Duitsland rijden ?  (afgezien van de Umweltplakette dan).
« Laatst bewerkt op: zaterdag 13 januari 2018 - 08:56:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Duitse APK wordt strenger voor dieseluitlaatgassen
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 13 januari 2018 - 18:37:06 »
Eén spontaan vraagje.  De jaarlijkse APK keuring voor de Duitser is dus strenger (en ook duurder) geworden.  Maar wat dan met de buitenlandse dieselrijders, die nog steeds in Duitsland rijden ?  (afgezien van de Umweltplakette dan).

Geen probleem. Een wagen die in regel is met de technische voorschriften in het EU-land waar hij ingeschreven is, mag in Duitsland rijden.

Ik heb bijvoorbeeld geen brandblusser, dat is in Duitsland niet verplicht, maar toch mag ik in België rijden.

Enkele jaren geleden reed er in België een Pool rond met een VW Combi van de voormalige rijkswacht. De overlangse rode streep stond er nog op. Dat stond de Gentse politie niet aan. Maar ze konden er niet tegen optreden, want het voertuig was in Polen ingeschreven en gekeurd.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."