Auteur Topic: Touring wordt wakker - trajectcontrole is pestmaatregel  (gelezen 1647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Touring wordt wakker - trajectcontrole is pestmaatregel
« Gepost op: woensdag 10 mei 2017 - 13:27:27 »
Uit De Standaard:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170510_02874715

Men begint eindelijk door te krijgen dat de snelheidsbeperkingen er niet zijn gekomen om de veiligheid te maximaliseren maar om het inkomen uit boetes te maximaliseren.

Ik blijf erbij, als men evenveel middelen zou inzetten om voorrangsnegatie en niet handsfree gsm gebruik achter het stuur op te sporen, stonden we nu een heel eind verder!

De snelheden zijn nu zo laag geworden dat niemand nog het nut ervan in ziet en ze dus ook massaal aan zijn laars lapt. De reactie van de overheid is keiharde repressie. Belziek is een politiestaat geworden. In de Leopold-II-tunnel sta je trouwens het grootste gedeelte van de dag quasi stil. Men gaat hier dus mensen beboeten die 's avonds laat of 's nachts 60 à 70 km/u door de tunnel gaan rijden. Zoals in het artikel gesteld geeft dit geen enkel risico in een tunnel met 2 rijstroken waar geen fietsers of voetgangers mogen komen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Touring wordt wakker - trajectcontrole is pestmaatregel
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 24 januari 2018 - 09:59:03 »
En er gaan er nóg bij komen :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180123_03316397?utm_source=twitter&utm_medium=dlvr&utm_campaign=twitterfeed

Wat mij hierbij vooral opvalt :

* men blijft hardnekkig inzetten op controles die zowat volautomatisch kunnen gebeuren, en makkelijk geld opleveren
* er komen er voornamelijk nog bij, in regio's waar er al andere trajectcontroles zijn.  Regio's waar er nog weinig of geen zijn, daar komen er blijkbaar (nog) nagenoeg geen bij
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Touring wordt wakker - trajectcontrole is pestmaatregel
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 24 januari 2018 - 16:37:55 »
Ooit zag ik in de Leopold II tunnel achter mij een zwaantje aankomen, zodat ik vertraagde tot 50 km/h. Het zwaantje kwam naast mij rijden, en omdat ik niet naar hem keek, schopte hij tegen mijn portier om de aandacht te trekken, waarop hij met zijn rechterarm begon te molenwieken om me aan te zetten om sneller te rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Touring wordt wakker - trajectcontrole is pestmaatregel
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 24 januari 2018 - 18:08:56 »
Het is gewoon wachten op de GPS die gaat aangeven hoe snel je nog kunt rijden binnen de trajectcontrole,  ga je er krijgen die op het einde nog 70 rijden bvb..
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Touring wordt wakker - trajectcontrole is pestmaatregel
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 24 januari 2018 - 18:53:41 »
Het is gewoon wachten op de GPS die gaat aangeven hoe snel je nog kunt rijden binnen de trajectcontrole,  ga je er krijgen die op het einde nog 70 rijden bvb..

Of een wagen, uitgerust met een systeem dat belet de bestuurder een snelheidsovertreding zou begaan.  Ondermeer de Ford S Max is er al mee uitgerust, dacht ik.

Als de klojo's van het Verkeerdcentrum hun gangetje weer 's gaan, dan rémt dat ding daar ook voor, wijl links en rechts van de bestuurder het verkeer voorbijraast.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Touring wordt wakker - trajectcontrole is pestmaatregel
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 25 januari 2018 - 15:42:02 »
Als de klojo's van het Verkeerdcentrum hun gangetje weer 's gaan, dan rémt dat ding daar ook voor, wijl links en rechts van de bestuurder het verkeer voorbijraast.

Als hij dan maar niet remt terwijl je aan het inhalen bent...  :o
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."