Auteur Topic: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens  (gelezen 1435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Gepost op: donderdag 25 januari 2018 - 09:23:44 »
Citaat van: VRT Nieuws
Snelwegparking in Groot-Bijgaarden gaat 's nachts dicht voor vrachtwagens

De snelwegparking aan de E40 in Groot-Bijgaarden gaat 's nachts dicht voor vrachtwagens die er lang willen parkeren. Dat heeft burgemeester Willy Segers (N-VA) beslist na het incident van vorige week waarbij een dertigtal migranten de politie aanvielen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/25/snelwegparking_e40snachtsdichtvoorvrachwagens/

Dertig migranten vallen de politie aan.  Daarnaast, zorgen deze migranten in de buurt blijkbaar ook voor veel overlast.

Wel, dàt probleem gaan we nu 's rap oplossen, zie.  De kern van het probleem aanpakken : namelijk de migranten die agressief zijn en voor overlast zorgen, ..... oei, neen, da's niet zo evident.  Neen, we gaan het onszelf wat gemakkelijker maken.  We jagen toch gewoon de vrachtwagenchauffeurs van de snelwegparkings, zekers ?  Voilà : we camoufleren alrap de symptomen en verkondigen vervolgens luidkeels dat we de ziekte genezen hebben.  Alsof die migranten dan niet simpelweg op àndere, nog geopende snelwegparkings in die vrachtwagens zouden proberen te geraken.  Ineens ook allemaal maar sluiten dan ?  ZO achterlijk zijn ze dus bij de NVA !

Van de vrachtwagens ontvangen we immers maar wat graag én gretig tolgelden.  Als ik dan >>> hier moet lezen dat in maart de balans werd opgemaakt.  Dat er in Vlaanderen alleen al op een jaar tijd voor maar liefst 408 miljoen euro aan tolgelden (bruto) geïnd werden, dan snap ik het eerlijk gezegd niet meer.   Een deeltje van die tolgelden aanwenden om ervoor te zorgen dat die chauffeurs tenminste in alle rust, veiligheid, én wég van dorpskernen ook nog kunnen voldoen aan hun wettelijke rusttijden .... is dat dan teveel gevraagd ?  Mij zou het maar billijk lijken.  Neen, ho maar !  Dan wentelen we liever het probleem van agressieve migranten af op diezélfde vrachtwagenchaufeurs, en jagen hen godbetert van de snelwegparkings.  Dan kunnen we hen daarna nog gretig beteugelen ook nog, omdat ze ofwel ergens parkeren waar het eigenlijk niet kan of mag, ofwel omdat ze in de problemen komen met hun wettelijke rijtijden en rusttijden.

Waar die chauffeurs dan hun wettelijke rusttijden in acht moeten nemen, is immers hun probleem niet.  Handige Harry heeft er natuurlijk wél voor gezorgd dat het alvast niet in zijn achtertuin zal zijn.  Daar laat hij de lokale politie wel weer op toezien.  Voilà, buurtbewoners .... bij de volgende lokale verkiezingen denken jullie toch aan mij hé ?  Hij zou GVD niet beter verdienen dan dat er vanaf heden geen enkele supermarkt, winkel, tankstation, industrieterrein, whatever .... nog bevoorraad wordt door diezelfde vrachtwagens die hij maar wat graag wegjaagt.  Binnen de week de ganse economie in de buurt op z'n gat.  En het vuilnis gaan we uiteraard ook laten staan, ook dàt wordt namelijk wekelijks met de vrachtwagen opgehaald.  Idem voor de containers in de containerparken.  En als toemaatje : als de beerputten dreigen over te lopen, komt er vooral geen énkele ruimdienst nog langs om de beerput leeg te halen of 1 en ander te ontstoppen.  Dat zijn immers ook allemaal vrachtwagens, die we liefst van al naar de andere planeet zouden toewensen.  's Kijken hoelang hij het zou volhouden.

Man, man, man.  NVA, de kracht van verandering verarming.
« Laatst bewerkt op: donderdag 25 januari 2018 - 12:07:02 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 januari 2018 - 15:48:26 »
En nochtans hebben ze de geknipte man in hun midden. Ze moeten Theo Francken maar eens naar die parking laten komen, die stuurt daar al die illegalen terug naar afzender.  :-X
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 januari 2018 - 22:33:48 »
Idd, gewoon hallucinant ...  :o

En bij het horen van 't nieuws, was ik 't ook aan 't denken : ""we hebben last van transmigranten die in vrachtwagens op snelwegparkings kruipen, dus we jagen de ... camions weg"".  ???
Alle snelwegparkings dan maar sluiten "voor de zekerheid" ?
Alle camions op de secundaire wegen rusten waar ze amper kunnen rijden en keren, maar vooral worden weggejaagd door allerhande "ingrepen" ?




Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 25 januari 2018 - 22:34:21 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018 - 10:28:07 »
@Sven: Ik werk al een tijdje niet meer in de haven, de files zal ik alvast niet missen. Zelfs met de moto was het een pest, zeker omdat in door de canyon moest rijden gevormd door twee lange files vrachtwagens. Ondertussen werk ik in Leuven en dat valt veel beter mee.

My 2 cents betreffende het afsluiten van de snelwegparkings.

Ik vind het wat kort door de bocht om daarvoor onmiddellijk op nva te schieten. Groot-Bijgaarden is een deelgemeente van Dilbeek en de burgemeester van Dilbeek is van nva. Er blijkt echter samengewerkt te zijn met de burgemeesters van enkele buurgemeenten. Je moet ook kijken naar wat een burgemeester kan doen. Hij is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn burgers en deze komen in gevaar door de illegalen op die parking. Een burgemeester heeft echter beperkte middellen en één van de zaken die hij makkelijk kan doen is een politiereglement instellen waardoor er 's nachts geen vrachtwagens op de parking mogen komen. Het is niet het ideale middel, maar wel snel en efficiënt.
Een veel betere oplossing zou het creëren van een bewaakte/afgesloten vrachtwagen parking zijn. Helaas kost de aanleg van zo'n parking enkele jaren (budget vinden, aanbesteding, uitvoering, ...). Een burgemeester kan zo'n parking op de snelweg trouwens niet creëren, dat zit op vlaams/federaal niveau. Men heeft daar zeker al wat steken laten vallen.
De aanleg van die parkings niet nog steeds niet de 'root cause' van het probleem weg. De root cause is het aanpakken van de stromen illegalen. Daar hebben we weer problemen omdat in het verleden een aantal wetten zijn gestemd, zowel op Belgisch niveau als op Europees niveau die sterk beperken wat we kunnen doen. We hebben trouwens geluk dat er nu iemand als Theo Franken verantwoordelijk is voor migratie. Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als er één of andere linkie-winkie van spa, ps, groen of ecolo op die stoel zou zitten. Stop die massale immigratie, wij hebben niet de resources om de problemen in het midden-oosten, afrika, ... hier op te lossen. Erger nog, het weghalen van een groot gedeelte van de bevolking in die landen maakt het probleem daar alleen maar groter.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018 - 13:38:03 »
Ik vind het wat kort door de bocht om daarvoor onmiddellijk op nva te schieten. Groot-Bijgaarden is een deelgemeente van Dilbeek en de burgemeester van Dilbeek is van nva. Er blijkt echter samengewerkt te zijn met de burgemeesters van enkele buurgemeenten. Je moet ook kijken naar wat een burgemeester kan doen. Hij is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn burgers en deze komen in gevaar door de illegalen op die parking. Een burgemeester heeft echter beperkte middellen en één van de zaken die hij makkelijk kan doen is een politiereglement instellen waardoor er 's nachts geen vrachtwagens op de parking mogen komen. Het is niet het ideale middel, maar wel snel en efficiënt.
Een veel betere oplossing zou het creëren van een bewaakte/afgesloten vrachtwagen parking zijn. Helaas kost de aanleg van zo'n parking enkele jaren (budget vinden, aanbesteding, uitvoering, ...). Een burgemeester kan zo'n parking op de snelweg trouwens niet creëren, dat zit op vlaams/federaal niveau. Men heeft daar zeker al wat steken laten vallen.
De aanleg van die parkings niet nog steeds niet de 'root cause' van het probleem weg. De root cause is het aanpakken van de stromen illegalen. Daar hebben we weer problemen omdat in het verleden een aantal wetten zijn gestemd, zowel op Belgisch niveau als op Europees niveau die sterk beperken wat we kunnen doen. We hebben trouwens geluk dat er nu iemand als Theo Franken verantwoordelijk is voor migratie. Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als er één of andere linkie-winkie van spa, ps, groen of ecolo op die stoel zou zitten. Stop die massale immigratie, wij hebben niet de resources om de problemen in het midden-oosten, afrika, ... hier op te lossen. Erger nog, het weghalen van een groot gedeelte van de bevolking in die landen maakt het probleem daar alleen maar groter.

De oplossing die men nu aanreikt, is ook géén oplossing.

Van de vrachtwagenchauffeurs int de overheid wél gretig 408 miljoen euro.  Alleen al in Vlaanderen !

Wat krijgt de vrachtwagenchauffeur er voor terug ?  Deftig onderhouden wegen ?  Nope.  Fatsoenlijke ontsluitingen naar fabrieksterreinen ?  Nope.  Integendeel : de tonnage-beperkingen vallen overal bijna uit de lucht.  Iets of wat veiligheid ?  Nope : niks bescherming tegen illegalen die zeilen opensnijden en andere schade berokkenen om clandestien mee te reizen.  Erger nog : de chauffeurs wegjagen omdat we niks kunnen (versta: durven) ondernemen tegen illegalen.

We jagen liever gemakkelijkheidshalve de vrachtwagenchauffeurs weg.  Dat is de gemakkelijkste, en vooral : electoraal gezien voordeligste oplossing.  Je tolgeld hebben we op zak, maar je mag er niks voor terug verwachten.  Neen, bekijk het verder maar waar je nog kan voldoen aan je wettelijke rusttijden, beste chauffeur.    Met een beetje geluk kunnen we nog een boete uitschrijven omdat je ergens parkeert waar het eigenlijk niet mag.  Dan rinkelt de kassa nog 's een keertje.

Waarom niet bijvoorbeeld verhoogd politioneel toezicht ?  Of bewakingsfirma's inschakelen ?  Van die 408 miljoen euro, kan er toch wel "iets" af, nee ?  Neen, rap de vrachtwagenchauffeurs laten opdraaien.  Niks minder dan gemakzucht noem ik dat.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 januari 2018 - 14:27:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018 - 15:28:47 »
't is toch altijd hetzelfde liedje: illegalen maken het onveilig, en wie moet er voor opdraaien? Juist: de hardwerkende vrachtwagenbestuurders.

Alleen vanwege de massale toestroom van vluchtelingen hier in Duitsland trekken alsmaar meer gepensioneerde Duitsers naar Hongarije. Sinds de komst van die vluchtelingen is alleen al het aantal verkrachtigen in Bayern meer dan verdubbeld.

Die Duitsers kopen in Hongarije voor een appel en een ei een huis dat ze goedkoop laten in orde brengen door zwartwerkers. Vrijwel elke Hongaar moet in het zwart bijwerken om te kunnen overleven. We hebben hier bij ons een nieuwe huurder. Hij was in Hongarije politieagent en had netto 400 euro per maand, terwijl hij 200 euro huishuur moest betalen.

De Duitse pensioenen zijn in de privésector ongeveer 2/3 van in België, maar nog hoger dan in België voor de ambtenaren. Hoe dan ook kunnen ze er in Hongarije royaal mee leven. Een kunstgebit kost hier 5.000 euro, in Hongarije (minstens even goed) 750 euro.

Hongaarse bedragen omgerekend aan de koers van 1 euro = 309,5 forint.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 januari 2018 - 15:31:52 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018 - 15:56:02 »
Wat mij vooral dwarszit : de oplossing van die migranten ?

Juist : ze mogen voor overlast zorgen zoveel ze willen van de burgemeester(s).  Zolang het maar op een snelwegparking even verderop gebeurt, en niet in "onze" gemeente .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018 - 16:21:03 »
@Sven: Ik werk al een tijdje niet meer in de haven, de files zal ik alvast niet missen. Zelfs met de moto was het een pest, zeker omdat in door de canyon moest rijden gevormd door twee lange files vrachtwagens. Ondertussen werk ik in Leuven en dat valt veel beter mee.
Okee, wist ik niet.
Goed te lezen dat het daar beter meevalt.
Hopelijk blijft het zo.

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Snelwegparking E40 Groot Bijgaarden 's nachts dicht voor vrachtwagens
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 26 januari 2018 - 16:22:38 »
En hoppa ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/opnieuw-twee-truckers-overvallen-op-snelwegparking-in-groot-bijgaarden-messteken-in-het-aangezicht~a7e52976

En als ze dan de parking afsluiten van 22u tot 6u ...
Wat met de camions die er reeds staan vanwege hun rij- en rusturen (of het nu na max 4,5 uur rijden is of de slaaptijd) ?
Of zij die net op 't nippertje voor sluitingstijd nog binnenrijden ?
Wat met de andere voertuigen ?

1-Gewoon op parking alleen laten staan en hopen dat er niets gebeurt, want zij zijn immers voor de sluitingstijd aangekomen ...
2-Toch wegjagen, goed wetende dat de camions hun rij- en rusttijden moeten houden ?
Op welke wettelijke basis wegjagen (of dan maar borden "verboden voor camions" met onderborden "22u-6u" plaatsen ?)
3-Die parking (laten) bewaken, maar dan kan je evengoed geen sluitingstijd hebben want als je de "reeds aanwezige chauffeurs" bewaakt, kan je dat ook doen voor de "nieuw aangekomen chauffeurs" ...


Precies of ze amputeren je vinger omdat er een splinter in zit ipv die splinter te verwijderen en de vinger te ontsmetten ...  ::)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 januari 2018 - 16:39:45 door svenn »