Auteur Topic: Vrouw moet kosten na ongeval met transmigrant zelf vergoeden  (gelezen 1454 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Vrouw moet kosten na ongeval met transmigrant zelf vergoeden
« Gepost op: dinsdag 06 februari 2018 - 09:08:03 »
Ik weet niet, of dit nu de meest geschikte rubriek is.

Even over hoe het ongeval gebeurd is :

Citaat van: Nieuwsblad
Migrant vlucht snelweg op en wordt doodgereden. Jambon: “Spijtig voorval, maar politie heeft haar werk gedaan”

JABBEKE - Een jonge vluchteling is maandagavond rond 23 uur om het leven gekomen toen hij de autosnelweg in Jabbeke probeerde over te steken. Hij werd gegrepen door een wagen en overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De jongeman vluchtte voor een controle van de politie.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180130_03329040

Dan de uitleg van die gouverneur.  "Tsja, kan gebeuren.  Maar de politie heeft haar werk gedaan.".

Je jaagt (met honden) op wanhopige migranten, nabij een donkere autosnelweg.  En je zou niet kunnen voorzien, dat het dan zou kunnen voorvallen dat er geprobeerd wordt de snelweg op te vluchten ?  Man, man, man ......

Hadden ze nu écht niet éérst de omgeving van die snelwegparking kunnen beveiligen, net om dergelijk doemscenario minstens proberen te voorkomen ?


Citaat van: De Standaard
Vrouw moet kosten na ongeval met transmigrant zelf vergoeden

De vrouw die vorige week een transmigrant aanreed op de ­autosnelweg in Jabbeke, zal een groot deel van de schade aan haar wagen zelf moeten betalen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180205_03341341

Maar als ze een everzwijn had aangereden, zou ze volledig zijn vergoed door haar verzekering ..... (over de waarde van een mensenleven gesproken)

En toppunt : diegenen die de migrant wanhopig de autosnelweg deden opvluchten, komen er gegarandeerd ongestraft mee weg.  "Zij deden ook maar hun werk".  Wel, nice job dan.  >:(
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 februari 2018 - 09:17:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Vrouw moet kosten na ongeval met transmigrant zelf vergoeden
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 06 februari 2018 - 10:35:07 »
Bovendien met die donkere snelwegen 's nachts, heeft de automobilist ook geen schijn van kans om deze persoon te ontwijken, af te remmen, of zelfs maar te zien afgerend komen.

Allemaal uit naam van de groene politiek  ::)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrouw moet kosten na ongeval met transmigrant zelf vergoeden
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 06 februari 2018 - 11:09:30 »
Bovendien met die donkere snelwegen 's nachts, heeft de automobilist ook geen schijn van kans om deze persoon te ontwijken, af te remmen, of zelfs maar te zien afgerend komen.

Allemaal uit naam van de groene politiek  ::)

Precies.

Ik blijf mij de vraag stellen :

* Had men niet MINSTENS de openbare verlichting kunnen inschakelen (minstens voor de duur van de geplande actie) ?
* Had men de mogelijke vluchtwegen richting autosnelweg niet beter kunnen afschermen ?

Neen, élk risico uitsluiten is wellicht een utopie.  Maar feit is en blijft dat men hier niks, noppes ondernomen heeft voor een risico dat zelfs een kind had kunnen inschatten.  Elke handeling die men had kunnen stellen om de kans op levensgevaarlijke toeren te verkleinen, was de moeite waard geweest.

Nu is er een mensenleven verloren gegaan, en blijft een onschuldige bestuurder opgezadeld met een immens schuldgevoel (én kosten aan haar auto).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Vrouw moet kosten na ongeval met transmigrant zelf vergoeden
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 06 februari 2018 - 11:47:35 »
Ik vind voor de aanrijdende bestuurster haar materiële en meer nog haar psychische schade, waarbij ze geen van beide zal vergoed krijgen, vreselijk.

Ik hoop dat de rechter zal oordelen dat de migrant een onverschoonbare fout begaan heeft, zodat zijn nabestaanden niet moeten vergoed worden door de BA-verzekeraar van de autobestuurster omdat hij een zwakke weggebruiker was.

De aangereden migrant heeft de misdrijven opgestapeld:

- illegaal in België.
- proberen te ontkomen aan de politie.
- roekeloos een autosnelweg oversteken.

Als je wil spelen, moet je kunnen verliezen.

In werkelijkheid is de autobestuurster het slachtoffer en de migrant de dader.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."