Auteur Topic: 71ste veroordeling voor 27-jarige vrouw op 5 jaar tijd  (gelezen 1332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
71ste veroordeling voor 27-jarige vrouw op 5 jaar tijd
« Gepost op: dinsdag 13 februari 2018 - 11:29:57 »
Citaat van: Nieuwsblad
Blijft rijden ondanks levenslang rijverbod

Vrouw (27) is voor de 71ste maal veroordeeld op vijf jaar tijd


De politierechtbank in Veurne heeft deze morgen voor de 71ste maal op vijf jaar tijd dezelfde vrouw veroordeeld. Het gaat om een 27-jarige West-Vlaamse vrouw. Politierechter Geert Vandaele legt de vrouw nu twee jaar celstraf op.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180212_03352750?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Uit het artikel :

Citaat
Daarom kreeg ze al verschillende keren een rijverbod opgelegd. Zelfs al een levenslang rijverbod. De vrouw legt dat steeds naast zich neer.

Tsjaaaaa ....

Rijden spijts verval : mogelijke bestraffing = in eerste instantie een bijkomende vervallenverklaring. (terwijl betrokkene dàn al bewezen heeft dit botweg naast zich neer te leggen).  Just sayin' .....

Wat baat het, dat de wetgever (mogelijke) strengere bestraffing voorziet, als rechters daar geen gebruik van maken ?  Zelfs een kind zou kunnen snappen dat het volstrekt geen zin heeft om een bijkomende vervallenverklaring te blijven opleggen aan lieden die zich moeten verantwoorden net omdat ze (zelfs meermaals) bewezen hebben zich daar niks van aan te trekken.   Rechters die deze logica niet snappen, moeten wat mij betreft dan ook niet achterover vallen als ze betrokkene vroeg of laat nóg maar eens zien verschijnen (oa wegens rijden spijts verval).


Zelfs nu, blijft het bij een voorwaardelijke celstraf.  Begrijpe wie kan.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 13 februari 2018 - 11:44:00 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 71ste veroordeling voor 27-jarige vrouw op 5 jaar tijd
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018 - 11:52:30 »
Sommige mensen zien het probleem echt niet in. Onlangs hoorde ik het verhaal van een vrouw die haar buurman vertelde dat ze net haar rijbewijs had gehaald. Die kerel was erg verbaasd, hij had al meermaals zijn kinderen met haar laten meerijden en dacht dan ook dat ze haar rijbewijs al had.
Het zal wel geen probleem zijn want ze kon toch al rijden, dat papierke is toch maar een detail?  >:D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Wegpiraat die filmpjes op Facebook zette is 5 jaar zijn rijbewijs kwijt
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 13 februari 2018 - 17:58:43 »
Citaat van: GVA
Wegpiraat die filmpjes op Facebook zette is 5 jaar zijn rijbewijs kwijt

http://www.gva.be/cnt/dmf20180213_03354590/wegpiraat-die-filmpjes-op-facebook-zette-is-5-jaar-zijn-rijbewijs-kwijt

De procureur vroeg 2 maanden rijverbod, opnieuw slagen voor het theoretisch en praktisch examen en de verbeurdverklaring van de wagen.

De rechter deed er een behoorlijke schep bovenop: 5 jaar rijverbod, 150 uur werkstraf in een revalidatiecentrum voor verkeersslachtoffers, theoretische en psychologische examens en een boete van 1.000 euro voor de eigenaar van de wagen.

Goed zo van die rechter!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."