Auteur Topic: Jonge Waalse werkzoekenden kunnen rijbewijs op één maand tijd halen  (gelezen 1268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Jonge Waalse werkzoekenden kunnen rijbewijs op één maand tijd halen
« Gepost op: zondag 18 februari 2018 - 11:34:35 »
Citaat van: GVA
Jonge Waalse werkzoekenden kunnen rijbewijs op één maand tijd halen

Jonge werkzoekenden voor wie het bezitten van een rijbewijs een jobvereiste is, kunnen in Wallonië binnenkort al dertig dagen na het slagen voor het theoretisch examen hun praktijktest afleggen. De maatregel gaat vanaf 1 juli van kracht.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180217_03362578/jonge-waalse-werkzoekenden-kunnen-rijbewijs-op-een-maand-tijd-halen

Weeral een andere regeling...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Jonge Waalse werkzoekenden kunnen rijbewijs op één maand tijd halen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 18 februari 2018 - 12:40:16 »
Citaat van: GVA
Jonge Waalse werkzoekenden kunnen rijbewijs op één maand tijd halen

Jonge werkzoekenden voor wie het bezitten van een rijbewijs een jobvereiste is, kunnen in Wallonië binnenkort al dertig dagen na het slagen voor het theoretisch examen hun praktijktest afleggen. De maatregel gaat vanaf 1 juli van kracht.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180217_03362578/jonge-waalse-werkzoekenden-kunnen-rijbewijs-op-een-maand-tijd-halen

Weeral een andere regeling...

Een discriminerende dan nog.  Als ik het goed begrijp, geldt dat enkel voor wie werk zoekt, en niet meer voor wie al werk gevonden heeft, noch voor wie nog studeert.

Verder, uit het artikel :

Citaat
Momenteel geldt een wachtperiode van drie maanden tussen het behalen van het theoretische en het afleggen van het praktische rijexamen.

In Vlaanderen negen maanden.

Wachtperiode .... vréselijk vind ik dat woord.

Het is dus niet de bedoeling dat een kandidaat, éénmaal geslaagd in het theorie-examen gedurende X aantal maanden op z'n luie gat zit te wachten totdat een afspraak kan én mag vastleggen voor het praktijkexamen.  Bedoeling is net, dat de kandidaat die periode aanwendt om ervaring op te doen en inzichten te verwerven in het verkeer.  Ervaring en inzicht, die hij nodig heeft om ook complexere verkeerssituaties juist in te schatten en vervolgens correct én veilig op te lossen.

Het is dan ook net een gebrek aan die ervaring en inzicht, dat 1 van de grootste oorzaken is van mislukken bij een eerste poging.
« Laatst bewerkt op: zondag 18 februari 2018 - 12:45:16 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Jonge Waalse werkzoekenden kunnen rijbewijs op één maand tijd halen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 19 februari 2018 - 09:32:01 »
1 bedenking die ik mij zit te maken .....

30 uren rijles, zei U ?  Aan pakweg 30 euro inschrijvingsgeld + (30 x 65 euro per lesuur) = een kleine 2.000 euro.
Daarbovenop nog de examenretributie
In geval van praktijkexamen met de leswagen van de rijschool : de kosten van een examenbegeleiding

Hoeveel jonge werkzoekenden kunnen dat kapitaal meteen op tafel leggen ?   ::)
« Laatst bewerkt op: maandag 19 februari 2018 - 09:39:20 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jonge Waalse werkzoekenden kunnen rijbewijs op één maand tijd halen
« Reactie #3 Gepost op: maandag 19 februari 2018 - 15:33:18 »
Als ik het goed begrijp, geldt dat enkel voor wie werk zoekt, en niet meer voor wie al werk gevonden heeft, noch voor wie nog studeert.

En dan nog enkel voor Waalse werkzoekenden (bestaan die wel?).

Een Waal biedt zich aan bij een onderneming en zegt dat hij werk zoekt.

"Dat komt goed uit," zegt de baas, "ik heb juist iemand nodig. Een bureau met vensters aan drie zijden, knappe secretaresse, een Audi A8 van de firma, en om te beginnen een nettoloon van 3.000 Euro per maand."

De Waal antwoordt: "U bent aan het zwanzen".

Waarop de baas antwoordt: "Wie is er begonnen?"
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."