Auteur Topic: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen  (gelezen 2213 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Gepost op: donderdag 15 februari 2018 - 18:04:29 »
Citaat van: GVA
‘Maar’ 20 km/u te snel gereden? Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen

Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) onderzoekt de mogelijkheid om “mini-recidivisten” strenger te straffen. Het zint hem niet dat die verkeerszondaars wel vaak in de fout gaan, maar een veroordeling ontlopen door braaf de onmiddellijke inningen te betalen.

http://www.gva.be/cnt/dmf20180215_03358342/maar-20-km-u-te-snel-gereden-ook-dan-moet-u-het-straks-voor-de-rechter-uitleggen

Uit het artikel:

Citaat
Want er zijn bestuurders die wekelijks 140 rijden op de snelweg en braaf hun onmiddellijke inning betalen. Die wegpiraten zijn erg gevaarlijk op de weg

De volgende stap kan ik al raden. Als je op een snelweg tegen 140 km/h rijdt, roept de politie door een megafoon het geijkte zinnetje dat we bij het leger drie keren moesten uitspreken: "Dat de brave burgers heengaan, er zal gevuurd worden".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 15 februari 2018 - 21:48:44 »
het loopt weer de spuigaten uit
middenvakrijders willen de "verkeersexperts" ongemoeid laten, want wie daar tegen is, is een azijnpisser.  Dat die mannen de capaciteit van de snelweg halveren is niet erg
Maar owee als je wekelijks 140 (!) durft rijden op een (lege) SNELweg, dan ben je een wegpiraat en moet je zwaar aangepakt worden

Waar gaat het toch naartoe met dit land, en bij uitbreiding met Europa, want in D is het ook een en al gezaag om de freie fahrt af te schaffen
Dat er overal crapuul rondloopt dat mensen zonder reden aftuigt (zoals deze week nog in de buurt), gewelddadig inbraken en overvallen pleegt, verkrachtingen, ... Dat is ook allemaal bijzaak

Maar wat doen we eraan behalve hier komen zagen ?  Zelfs mobiliteitsorganisaties staan te popelen om de "snelheidsduivels" aan  te pakken op de snelweg.  Weten ze dan niet dat dat net de veiligste wegen zijn ?  En dat mensen die een beetje met verkeer bezig zijn, best wel veilig 140 of meer kunnen rijden op lege wegen ?

Wie zijn hier egl de azijnpissers ?

 :'( :-\ >:( >:( >:(

Voor de rest ga ik me hier maar weer onthouden van commentaar, want het haalt toch allemaal geen bal uit, de "grote leiders" en andere betweters doen rustig verder hun zin
 :-X

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 16 februari 2018 - 09:39:26 »
Wsl zal er ooit wel eens een "kaske" in de auto komen die alles registreert en op 't einde van de maand automatisch een factuur stuurt met opsomming van de overtredingen ...

Gisteren tijdens een actie een Litouwse vrachtwagen gehad met 10 (tien !) verschillende "kaskes" aan de voorruit, prachtig voorbeeld van 1 Europa !
Het laatste nieuwe was dat van België. 
Daarnaast was de voorruit nog gedecoreerd met een houder + gsm , een houder + gps, een stuk of 7 (zeven) stickers (oa. uitstoot norm 6, uitstootsticker voor F, transportvergunning, ...)

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 16 februari 2018 - 10:08:57 »
regeltjes, controle, camera's, repressie, criminaliseren van gewone burgers (platdrukken van de Gauss-curve, degenen die niet perfect in het midden zitten worden naar de uitenden, de extremen, de marge = de marginaliteit geduwd, cfr als je 140 rijdt ben je een crimineel)

G. Orwell had gelijk: 1984, here we come

Maar hij had 2 keer gelijk, want alles hierboven beschreven geldt enkel voor de brave burger, de "leiders" en (andere) criminelen hebben daar geen last van.  Iedereen is gelijk, maar de varkens zijn gelijker (Animal Farm, G. Orwell)

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 16 februari 2018 - 11:56:04 »
We leven inderdaad in een politiestaat. We zijn er de laatste 20 jaar zeker niet op vooruit geraakt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 16 februari 2018 - 12:43:02 »
We leven inderdaad in een politiestaat. We zijn er de laatste 20 jaar zeker niet op vooruit geraakt.
Als je dat maar weet

Zou dit niet, heel misschien  :-X, een oorzaak kunnen zijn van het hoge aantal burnout, depressies en zelfmoorden (3 per dag in Vlaanderen !)
Mede natuurlijk met een steeds hogere prestatiedrang, egoïsme, onverschilligheid en gebrek aan empathie

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 16 februari 2018 - 18:08:06 »
Waar gaat het toch naartoe met dit land, en bij uitbreiding met Europa, want in D is het ook een en al gezaag om de freie fahrt af te schaffen

Al heel vele jaren is er dat gezaag in Duitsland, telkens vanuit dezelfde hoek. Doch wees gerust: daar komt niets van in huis. Van de 25.690 km autosnelweg heeft nog altijd 65,5% geen snelheidsbeperking.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 16 februari 2018 - 18:22:20 »
Hoezo 140?
Bij 159 gecorrigeerd is het ook een onmiddellijke inning,  van 227€
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #8 Gepost op: zondag 18 februari 2018 - 11:40:34 »
We leven inderdaad in een politiestaat. We zijn er de laatste 20 jaar zeker niet op vooruit geraakt.

Inderdaad.  Kijk maar even na ....

* niet betalen, volstaat al niet meer om de zaak voor de rechter te krijgen.  Er is nu immers het >>> bevel tot betalen.
==> Het OM wil natuurlijk bij voorbaat de argumentatie kennen om die te counteren, of in de mogelijkheid zijn eventuele onzorgvuldigheden in een PV alsnog te laten rechtzetten
* sinds kort, is het ook als particulier strafbaar om, als eigenaar van een voertuig, niet mee te delen wie de overtreding dan wél begaan heeft (>>> klik)
* Nu dit weer


Bekijk ik dan even waarvoor er zoal geverbaliseerd wordt :

* overschrijden van de (soms absurde) maximum toegestane snelheid (dit kan hoe langer hoe meer geautomatiseerd verlopen.  Kadzjing, kadzjing)
* retributies voor betalend parkeren
* alcoholcontroles
* de prijs voor onnodig links (of middenste rijstrook) rijden, gaat omhoog.  (hetgeen m.i. vaak veeleer een vreselijk irritante ipv gevaarlijke inbreuk is)


Onderstaande, nochtans niet bepaald ongevaarlijke inbreuken ... vindt men dan weer niet zo belangrijk (vul het lijstje zélf maa  mee aan) :

* onvoldoende volgafstand houden tov de voorligger
* voorrang negeren
* rijden met een aan alle omstandigheden aangepaste snelheid (wat uiteraard véél verder gaat dan louter het respecteren van de maximum toegestande snelheid)
« Laatst bewerkt op: zondag 18 februari 2018 - 11:53:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #9 Gepost op: maandag 19 februari 2018 - 15:27:03 »
Als ik mijn auto door jou laat gebruiken, kan ik niet weten wie hem op het ogenblik van de vaststelling van een overtreding bestuurde. Jij kunt hem immers op jouw beurt door iemand anders laten gebruiken.

Er wordt in België duidelijk alsmaar meer paniekvoetbal gespeeld, waarbij essentiële rechtsbeginselen met de voeten getreden worden. Vrouwe Justitia wordt in de prostitutie gedwongen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 21 februari 2018 - 09:54:14 »
Hierzo, NOG een inbreuk die blijkbaar niet zo belangrijk is :

http://www.gva.be/cnt/dmf20180220_03367092/elk-jaar-bijna-5-000-boetes-voor-onveilig-vastgespen-kinderen-zo-doe-je-het-goed

correct vastgeklikte kinderen, en de kans op een afloop met dodelijk letsel vermindert met 55 %

Niettemin is :

77 % van de kinderen FOUTIEF vastgeklikt
13 % zelfs helemaal NIET vastgeklikt


Vraag aan eender wélke agent, of hij dergelijke inbreuk zou beteugelen, en er antwoordt er genen ene NEEN.  Helaas, dan nu de reality-check : hogerstaande cijfers, over hoeveel kids spreken we dan ?
 Desondanks amper 5.000 PV's op jaarbasis ......

Overlevingskansen van kinderen na een aanrijding zijn dus blijkbaar niet zo'n prioriteit in ons huidig vervolgingsbeleid.  Neen, het is dan zinvoller iemand die 125 km/u op een lege autosnelweg rijdt bij gunstige weersomstandigheden aan de schandpaal te nagelen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 21 februari 2018 - 09:58:23 »
genen ene gaat ja beantwoorden zeker?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 20 km/u te snel gereden - Ook dan moet u het straks voor de rechter uitleggen
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 21 februari 2018 - 10:47:24 »
genen ene gaat ja beantwoorden zeker?

Uiteraard ... flaterke.   ;D

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone