Auteur Topic: Vraag naar elektrische auto's verrassend groot  (gelezen 1218 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vraag naar elektrische auto's verrassend groot
« Gepost op: zaterdag 17 februari 2018 - 21:17:32 »
De huidige vraag naar elektrische auto's is dermate groot, dat ze de constructeurs verrast heeft, met als gevolg levertijden tot één jaar.

Smart: 10 à 11 maanden.
VW Golf: 8 maanden
VW e-up!: 5 à 6 maanden
Nissan Leaf: 10 maanden
Peugeot ION: 6 à 7 maanden
Kia Soul EV: 6 maanden
Renault Zoe:4 maanden
BMW i3: 2 à 3 maanden

Bron
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Vraag naar elektrische auto's verrassend groot
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 17 februari 2018 - 23:17:59 »
De levertermijn voor een Tesla Model S of X in België is momenteel zo'n 4 maanden. Mijn Model X heb ik begin november 2016 besteld en de wagen is geleverd op 20/03/2017, wat zo'n 4,5 maanden was. De levertermijn bij Tesla lijkt dus vrijwel stabiel te zijn. Tot een 3 à 4 maanden is niet echt lang te  noemen. Op mijn BMW 5 heb ik in 2012 net geen 3 maanden moeten wachten.

De Peugeot ION is eigenlijk al passé, dat is een oud wagentje waar nauwelijks iets aan veranderd is sinds 2010. Het heeft slechts 4 zitplaatsen, is traag en heeft een bereik dat in de praktijk nauwelijks over de 100 km gaat. De Zoë is slechts 1000 euro duurder, is een pak groter en heeft een bereik dat meer dan het dubbele is.

Het lijstje is ook niet volledig. De Huyundai Ioniq EV staat niet in het lijstje en is nochtans één van de betere elektrische middenklassers.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519