Auteur Topic: Geflitst door rood.  (gelezen 1837 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cindy37

  • Starter
  • *
  • Berichten: 2
Geflitst door rood.
« Gepost op: maandag 19 februari 2018 - 16:43:50 »
Hallo,

Vooreerst ik ben nieuw hier en weet niet heel zeker of mijn onderwerp hier wel thuis hoort, mocht het niet zo zijn mijn excuses.
Een drietal weken terug was ik erg verstrooid en ben ik door een rood licht gereden en je raadt het al er stond een vaste flitspaal.
Het was pikkedonker en ben er zodoende 100 % zeker van dat ik geen flits heb gezien en tot vandaag maakte ik mij daar weinig zorgen om.
Vandaag kreeg ik fanmail van Pro Justitia in de bus dus mag ik me aan het een en het ander verwachten.
Hoe kan het eigenlijk dat er toch een foto van je verkeersovertreding werd gemaakt zonder flits?
Ik weet dat ze van die infraroodflitsers hebben maar ik wist niet dat die ook in de bakken van de vaste flitspalen kunnen worden gebruikt.
Of misschien is het wel een digitale camera waarvan de foto's voldoende duidelijk zijn dat er geen flits meer nodig is?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Geflitst door rood.
« Reactie #1 Gepost op: maandag 19 februari 2018 - 18:47:15 »
Welkom op dit forum, en hartelijk dank voor je registratie, Cindy!

Steeds meer politiekorpsen schakelen over op snelheidscamera’s die werken op basis van infraroodstralen.

Cindy, ik wil zeker niet de moraalpreker uithangen, ik heb ook al ernstige overtredingen gemaakt. Wat we allen weten, is dat we niet in staat zijn veilig een auto te besturen als we teveel alcohol, drugs of sommige medikamenten in het bloed hebben. Wat vaak vergeten wordt, is dat we dat evenmin zijn als we oververmoeid zijn of erg onder stress staan. Als je zo verstrooid was dat je een rood licht genegeerd hebt, was het hoog tijd om onmiddellijk de auto aan de kant te zetten.

Velen hebben al gezegd "Ach, het zal nog wel lukken", om dan na een ongeval te zeggen "Kon ik de klok maar terugdraaien". Neem geen risico, doe het jezelf, je dierbaren en andere weggebruikers niet aan dat er verkeersslachtoffers vallen omdat je niet in staat bent om veilig te rijden.

Hoe het nu verder gaat, kan je enkel weten als je een glazen bol hebt. Kijk maar eens op

Rijden door een rood licht heeft niet overal dezelfde gevolgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Cindy37

  • Starter
  • *
  • Berichten: 2
Re: Geflitst door rood.
« Reactie #2 Gepost op: maandag 19 februari 2018 - 19:27:58 »

Ik kwam uit nachtdienst en was inderdaad oververmoeid en gestresseerd. Mocht het mogelijk zijn om mijn werk te bereiken met tram/bus of trein zou ik er geen moment aan denken om nog met de wagen te rijden. Mocht het verboden worden de wagen te besturen als je (over)vermoeid of gestresseerd bent dan zouden de dagelijkse fileproblemen meteen worden opgelost. Anderzijds zou dat ook grote gevolgen hebben voor onze economie. Ik rij ongeveer 20 jaar met de wagen en het is de tweede keer dat ik iets voor heb. De eerste keer was het voor een defecte koplamp.
Ik hoop dat je niet bedoelde om de wagen definitief langs de kant te zetten?


Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Geflitst door rood.
« Reactie #3 Gepost op: maandag 19 februari 2018 - 21:54:42 »
Beste Cindy,

Welkom op dit forum.

Wat betreft je (weder)vraag : 
Nee, dat is niet zijn bedoeling.
Eerder je wel te waarschuwen voor gevaarlijke gedachten als "eigenlijk zou ik beter niet rijden, maar voor deze keer kan het nog wel".
Indien je te moe/gestresseerd bent, kan ik je best aanraden voor vertrek even in de auto tot rust komen en/of een powernap nemen van een half uur of een uur.

Niet dat dit de Heilige Graal der Oplossingen is, maar toch veiliger dan oververmoeid/gestresseerd achter het stuur te kruipen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Geflitst door rood.
« Reactie #4 Gepost op: maandag 19 februari 2018 - 22:48:48 »
Ik kwam uit nachtdienst en was inderdaad oververmoeid en gestresseerd.

Ik heb een vriendin gehad die in exact dezelfde omstandigheden onder een geparkeerde oplegger gereden is. Morsdood. Ze was uit de echt gescheiden. Haar 5-jarig zoontje kon niet terecht bij zijn vader (haar ex-man) omdat het een doorzopen zatlap was die zelfs niet voor zichzelf kon zorgen.

Citaat
Ik hoop dat je niet bedoelde om de wagen definitief langs de kant te zetten?

Neen, dat zeker niet, ik hoop dat het niet zo overgekomen is, want dan heb ik een bok van formaat geschoten. Enkel als je weet dat je niet in staat bent om veilig te rijden. Het vergeten van de prijs van een taxi duurt veel minder lang dan een revalidatie na een zwaar verkeersongeval.

Voor de rest heeft Svenn hier al zeer goed verwoord wat ik ook zou geschreven hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."