Ik ben 's benieuwd, OF (en zo ja, wanneer) de maker van een site waarvan de naam suggereert dat men er gratis een rijbewijs zou kunnen bekomen, zijn site aan deze recente ontwikkelingen gaat aanpassen. Hij claimt bij mijn weten toch steeds volmondig, dat zijn site te allen tijde up to date zou zijn, nietwaar ?
Welnu, alvast onder hun pagina met
>>> recente aanpassingen aldaar, vind ik er vooralsnog niets over terug.
Misschien, staat het wel op de bladzijde van lading
verzekering. Zie
>>> inhoudsopgave terzake. Maar goed,
iets doet mij denken dat het daar veeleer gaat over de ladingzekering.
Maar ach, mss is het maar beter dat ze er vooralsnog niks over schrijven. Dan staan er tenminste géén stommiteiten. Misschien is het inderdaad maar beter, dat zij hun huidige theorie-pagina's ne keer uitmesten. Ondermeer hun bladzijde over de
>>> verkeersborden betreffende de voorrang in het theorie-boek van de categorie C+D.
Daar lees ik namelijk nogal eigenaardige dingen.
Dit is volgens de site blijkbaar een verkeersbord betreffende de voorrang.
Neen, jongens !Dit is dus een
onderbord, dat de verkeersborden B1, B3, B5, B7 en B15 mag aanvullen om het tracé van de weg aan te duiden waarop de bestuurders aan het volgend kruispunt voorrang hebben.
En wanneer het verkeersbord B9 voor of op het kruispunt geplaatst is, mag het eveneens met dit onderbord aangevuld worden.
Maar onderaan de pagina, wordt het zelfs nog erger. Blijkbaar is een

nu ook al een voorrangsbord.
Neen, jongens ! Ook al is dit een verkeersbord dat bij een rotonde hoort, dit is dus een gebodsbord. En het betekent : verplicht rondgaand verkeer, dacht ik zo.
De maker van de site, samen met zijn co-auteur
>>> Stefan Peeters menen evenwel evenwel dat dit verkeersbord al volstaat, om te spreken over een rotonde ! Jawel ! Ik dacht nochtans dat 't bij
>>> VELGIO allemaal zo'n zelfverklaarde professionals waren ?
Even een basis-lesje dus .....

+

of

op élke toegangsweg.
DAN PAS IS ER SPRAKE VAN EEN ROTONDE, MIJNE HEREN !Ziezo, welgeteld 5 minuten moet ik lezen op het beperkte gratis gedeelte van deze theorie, en toch vind ik weer zulke flagrante bokken van formaat. Het belooft in ieder geval weer weinig goeds voor de rest van hun theorieboek.
edit : Sorry voor dit draadje, en bij uitbreiding je forum, Jozef en JC. Maar alvast ikzelf ben aan geen enkel gentleman's-agreement tussen mezelf en de makers van die site gebonden. Zeker niet na wat ze mij geflikt hebben als dank voor hetgeen ik gedaan heb in de vrede tussen beide sites.