Auteur Topic: Borstelwagenbestuurder wekt Genkenaar en kijkt dan plots in loop van een geweer  (gelezen 1298 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Borstelwagenbestuurder wekt Genkenaar en kijkt dan plots in loop van een geweer
« Gepost op: dinsdag 20 februari 2018 - 17:06:39 »
Citaat van: HLN
Borstelwagenbestuurder wekt Genkenaar en kijkt dan plots in loop van luchtdrukgeweer

Een 37-jarige Genkenaar die een bestuurder van een borstelwagen met een luchtdrukgeweer bedreigde, heeft van de Tongerse strafrechtbank een werkstraf van 130 uur en een boete van 600 euro gekregen. De Genkenaar nam het niet dat de werkman hem wakker had gemaakt met zijn borstelwagen.

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/borstelwagenbestuurder-wekt-genkenaar-en-kijkt-dan-plots-in-loop-van-luchtdrukgeweer~a95d0bc0/

Gebruik van eender wélke vorm van geweld, is uiteraard NOOIT goed te praten.  Idem voor het verboden wapenbezit.

Aan de andere kant, is het gedrag van die werkman ook niet goed te praten.  Waarom moet die veegmachine per sé blijven draaien, terwijl hij z'n boterhammetjes zit op te eten ?  En waarom weigert hij zelfs de machine stil te zetten, wanneer hij hierop aangesproken wordt door een buurtbewoner die probeert te slapen ?  Dat is toch ook niet bepaald redelijk, of wel soms ?  En als het om 1 of andere reden technisch niet mogelijk was die machine stil te leggen tijdens de eetpauze, was het dan bvb geen optie om even verderop te rijden of zo ?

De reactie van de buurtbewoner is natuurlijk op generlei wijze goed te praten.  Anderzijds kan ik de man z'n ergernis wél begrijpen.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 20 februari 2018 - 17:12:10 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Borstelwagenbestuurder wekt Genkenaar en kijkt dan plots in loop van een geweer
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 20 februari 2018 - 19:33:30 »
Inderdaad een werkman die niet het minste respect heeft voor zijn medemensen en provoceert en geweld uitlokt. Hij profiteert er dan nog van om 6 maanden werkonbekwaam te zijn. De schadevergoedingen vind ik totaal onredelijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Borstelwagenbestuurder wekt Genkenaar en kijkt dan plots in loop van een geweer
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 20 februari 2018 - 19:42:42 »
Die veegmachines zie ik hier ook regelmatig in Mechelen. Alleen is het spijtig dat ze zich zo nodig willen laten zien op de drukste kruispunten van Mechelen tijdens de spits! Het zijn kernfysici die er mee rondrijden en hun directe chefs hebben  hun enige hersencel al lang verkocht ...
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519