Auteur Topic: Te ver wandelen, dus parkeren mensen auto dan maar naast kindergraven op kerkhof  (gelezen 912 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Te ver wandelen, dus parkeren mensen auto dan maar naast kindergraven op kerkhof
« Gepost op: woensdag 28 februari 2018 - 09:04:48 »
Citaat van: Nieuwsblad
Te ver wandelen, dus parkeren mensen auto dan maar naast kindergraven op kerkhof

AVELGEM - Maandagnamiddag parkeerden zich meer dan tien auto’s op het kerkhof van Waarmaarde. Op de sociale media was de verontwaardiging groot op dit asociaal gedrag.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180227_03380609?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

Als dit waar is ....

Op het kerkhof, nota bene vlak naast enkele graven van kinderen.  Is er dan wérkelijk geen greintje fatsoen meer ?  Enig respect voor ouders, en andere dierbaren die komen rouwen aan de laatste rustplaats van een kind, is dat nu écht teveel gevraagd, ja ?

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Te ver wandelen, dus parkeren mensen auto dan maar naast kindergraven op kerkhof
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 28 februari 2018 - 11:48:04 »
Zo ver is het inderdaad.

16 jaar geleden, bij de uitvaartpechtigheid van wijlen mijn dochter Eva, vonden enkele lieden het aangewezen om mij met ongepaste opmerkingen en gedragingen te beletten om op een serene wijze afscheid van mijn dochter te nemen.

Het respect voor de medemens neemt alsmaar meer af.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."