Auteur Topic: Rijverbod voor Michel van den Brande  (gelezen 1989 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Rijverbod voor Michel van den Brande
« Gepost op: woensdag 14 maart 2018 - 10:03:00 »
Citaat van: GVA
Rijverbod voor Michel van den Brande

Tot grote ergernis van Van den Brande, die op Facebook zwaar uithaalt naar het gerecht: “Nu ben ik veroordeeld omdat ik zeven maal te snel heb gereden op een tijdspanne van 18 jaar! En nu durven die rechters zeggen dat ik een recidivist ben! Waarom beginnen ze niet vanaf mijn geboorte? Dan gaan ze nog veel vinden! Ik ben het zo beu in dit strontland! Op politiek vlak wordt je uitgemolken, en nu gaat het gerecht er nog een schepje bij doen! Ik heb godverdomme 39 jaar mijn rijbewijs, doe 60.000 à 80.000 kilometer per jaar, heb nog nooit geen ongeluk gehad, en dit is mijn cadeau!

Het zijn allemaal klootzakken die mij uitlachen en snel willen cashen. ‘Aha, dienen dikke nek van op tv met zijn dikke BMW, we zullen hem eens hebben.’ Intussen zal ik wel met gebroken ribben en een longontsteking blijven werken, en netjes mijn belastingen betalen. Maar die boete is nog het minste. Ik heb drie maanden rijverbod en moet alle proeven opnieuw afleggen. Zo kan ik niet eens mijn werk doen."

https://www.gva.be/cnt/dmf20180313_03406767/rijverbod-voor-michel-van-den-brande-het-is-een-afrekening-zeg-ik-u

"Ik ben het zo beu in dit strontland!" Die ervaring heb ik ook gekend in België.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rijverbod voor Michel van den Brande
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 14 maart 2018 - 10:17:27 »
Wacht eventjes .....


Citaat
“Zeven snelheidsovertredingen in achttien jaar. Acht-tien jaar! En daarom noemen ze mij een recidivist.

Ja, dat is recidivisme.   

Citaat
Eén overtreding had zelfs niets met snelheid te maken, dat ging om verkeersagressie.


Het volstaat dat je opnieuw een overtreding begaat tegen één van de overtredingen bedoeld in de artikelen 29, § 1, eerste lid, 29, § 3, derde lid, 30, §§ 1, 2 en 3, 33, §§ 1 en 2, 34, § 2, 35, 37, 37bis, § 1, 48 en 62bis, en dit binnen de van 3 jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan.

Het hoeft daarbij absoluut niet noodzakelijk om dezélfde overtreding te gaan, om te spreken van recidivisme.

Citaat
Ik heb drie maanden rijverbod en moet alle proeven opnieuw afleggen.

Euh .... dat is de minimum-straf die de rechter je in jouw geval wettelijk gezien wel MOEST opleggen.  Van die drie maanden, is er dan zelfs nog een gedeelte van 1 maand met uitstel gedurende drie jaar uitgesproken ook nog.

Citaat
Zo kan ik niet eens mijn werk doen.

En wiens fout is dat in de éérste plaats, denk je ?

Citaat
Het is een afrekening, zeg ik u.”

Onzin, natuurlijk.

Je kan kwaad zijn op die rechter.   Maar je geeft zélf de snelheidsovertreding toe.  Finaal heeft de rechter niet méér gedaan, dan de overtreding (terecht) bewezen geacht.  En jou daarvoor de straf opgelegd, die hij je in jouw geval simpelweg MOEST uitspreken.  En hij heeft je dan nog de minimale periode opgelegd qua vervallenverklaring uit het recht een motorvoertuig te besturen.


https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/wetten/verkeerswet/462-t4hs6afd1

Artikel 38

§ 6. Behoudens in geval van artikel 37/1, eerste lid,
moet de rechter het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig van ten minste 3 maanden uitspreken, en het herstel van het recht tot sturen afhankelijk maken van het slagen voor de vier examens en onderzoeken bedoeld in § 3, eerste lid, wanneer de schuldige, in de periode van 3 jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan voor één van de overtredingen bedoeld in de artikelen 29, § 1, eerste lid, 29, § 3, derde lid, 30, §§ 1, 2 en 3, 33, §§ 1 en 2, 34, § 2, 35, 37, 37bis, § 1, 48 en 62bis, opnieuw één van deze overtredingen begaat.

Wanneer de schuldige binnen 3 jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan voor één van de in het eerste lid bedoelde overtredingen, twee van deze overtredingen opnieuw begaat, bedraagt het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig ten minste 6 maanden en is het herstel van het recht tot sturen afhankelijk van het slagen voor de vier examens en onderzoeken bedoeld in § 3, eerste lid.

Wanneer de schuldige binnen 3 jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan voor één van de in het eerste lid bedoelde overtredingen, drie of meer van deze overtredingen opnieuw begaat, bedraagt het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig ten minste 9 maanden en is het herstel van het recht tot sturen afhankelijk van het slagen voor de vier examens en onderzoeken bedoeld in § 3, eerste lid.


Voor 154 waar 90 toegelaten was, de bestraffing :

* 50 euro x 8 (opdeciemen) = 400 euro boete
* vervallenverklaring uit het recht een motorvoertuig te besturen = in jouw geval, wegens recidivisme het MINIMUM van 3 maanden waarvan dan nog 1 maand met uitstel gedurende drie jaar ook nog.
==> met de, wegens recidivisme, verplichting om te slagen in herstelexamens om het rijbewijs terug te krijgen
* de verplichte bijdrage van 200 euro aan het zogenaamde slachtofferfonds
* 20 euro bijdrage aan het fonds voor juridische tweedelijnsbijstand
* de gerechtskosten van 113,90 euro

Dan kom je er qua bestraffing al bij al toch aardig goed mee weg ?

Ik zou niet te hard janken in jouw plaats, meneer VdB ....
« Laatst bewerkt op: woensdag 14 maart 2018 - 11:37:37 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Rijverbod voor Michel van den Brande
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 14 maart 2018 - 11:21:04 »
Gat verbrandt ... blaren zitten ...

Duivel ... wijwatervat ...

Gratis reclame ... gretig opgenomen door en in de media ...


 :)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rijverbod voor Michel van den Brande
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 15 maart 2018 - 17:19:36 »
Citaat
“Zeven snelheidsovertredingen in achttien jaar. Acht-tien jaar! En daarom noemen ze mij een recidivist.

Ooit kreeg mijn moeder een PV van een toenmalige rijkswachter omdat ze haar gordel niet droeg. "Dat kan toch niet," zei ze, "1.000 frank voor die ene keer dat ik mijn gordel niet draag." De rijkswachter schoot in een lach en zei: "Ach mevrouw, ik ben er zeker van dat U al 1.000 keren de gordel niet gedragen heeft, dat is dan toch maar 1 frank per overtreding hé".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rijverbod voor Michel van den Brande
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 15 maart 2018 - 20:09:05 »
Ik snap die kerel niet.

Waarom is hij nu eigenlijk in beroep gegaan ?  Dat doe je :
* ofwel omdat je hoopt op strafvermindering
* ofwel omdat je meent dat er wel degelijk elementen zijn, die tot vrijspraak zouden moeten leiden

Hij geeft zélf openlijk toe, dat hij in de fout gegaan is.  Dan lees ik dat hij zowat de minimumstraf gekregen heeft die de rechter hem MOET opleggen in zijn geval. 

Dan had hij toch vooraf moeten voorzien dat hij nu een hoop kosten ging maken met in het beste geval een bevestiging van de hem opgelegde straf (+ gerechtskosten).  En in het slechtste geval zelfs een zwaardere straf.

Een béétje advocaat had hem daar toch voor moeten waarschuwen ?  Ofwel heeft hij die waarschuwingen natuurlijk in de wind geslagen.
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 maart 2018 - 20:34:59 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rijverbod voor Michel van den Brande
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 17 maart 2018 - 14:45:59 »
Ik heb wel sympathie voor Michel. Hij is recht door zee en een keiharde werker. Maar ik laat zijn advocaat het voordeel van de twijfel, want het is niet de eerste keer dat Michel tegen windmolens vecht.

Recidivist? Ach, ik krijg hier gemiddeld wel één keer per maand een snelheidsboete van 10 euro, wat maakt dat uit op het totale budget van een auto? En als ik betaal, hoef ik zelfs de vragenlijst niet in te vullen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Rijverbod voor Michel van den Brande
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 17 maart 2018 - 16:57:33 »
Ik heb wel sympathie voor Michel. Hij is recht door zee en een keiharde werker.

Tsja, zonder hard te werken dergelijk bedrijf uit de grond stampen .... zou onmogelijk zijn.

Desalniettemin, heb ik persoonlijk wat minder sympathie voor de man.  Vooral dan de manier waarop hij door het leven gaat.  Gaat een beetje door het leven als behoorlijk gefortuneerde bullebak, hunkerend naar aandacht. 

Bijvoorbeeld de manier waarop hij 1 van zijn werknemers publiekelijk aan de schandpaal nagelde nadat betrokken werknemer de vrachtwagen op z'n zij gelegd had.  En ook nu weer .....

Maar ik laat zijn advocaat het voordeel van de twijfel, want het is niet de eerste keer dat Michel tegen windmolens vecht.

Dit lijkt mij toch een behoorlijk idioot gevecht te zijn geweest.  7 x recidive .... en toch nog (behalve de geldboete dan) het MINIMUM opgelegd krijgen.  Van de vervallenverklaring dan nog 1 maand met uitstel drie jaar !

Recidivist? Ach, ik krijg hier gemiddeld wel één keer per maand een snelheidsboete van 10 euro, wat maakt dat uit op het totale budget van een auto? En als ik betaal, hoef ik zelfs de vragenlijst niet in te vullen.

Ik ken de Duitse boetebedragen niet.  Maar als het bedrag van 10 euro klopt, dan heb ik de indruk dat de bestraffing voor overdreven snelheid in Duitsland dan minder duur uitvalt dan bij ons het geval is.
 En verder, heb ik zo halvelings het idee het voor 10 euro nét een tikkeltje minder grellig was dan 154 km/u waar 90 toegelaten is, niet ?

Als ik trouwens lees wat hij schrijft :

Citaat
“Nu ben ik veroordeeld omdat ik zeven maal te snel heb gereden op een tijdspanne van 18 jaar! En nu durven die rechters zeggen dat ik een recidivist ben! Waarom beginnen ze niet vanaf mijn geboorte?

(...)

Want ik ben een voorzichtige chauffeur: als ik 120 mag, rijd ik maar 135. Ik zorg er altijd voor dat ze mij niet kunnen pakken.

Voorzichtigheid is een relatief begrip (geen idee in welke eenheid dat gemeten wordt).  Maarreuhm 154 waar 90 toegelaten is ..... kan m.i. nog bezwaarlijk voorzichtig genoemd worden.

En verder : hij moet 't maar doen, om zichzelf ZO tegen te spreken :

Hij zorgt er altijd voor dat ze hem niet kunnen pakken.  Straf dat men hem op 18 jaar tijd dan toch al 7x veroordeeld heeft, niet ? En mag ik zo lichtjes vermoeden, dat er bovenop die 7 veroordelingen nog wel een aantal  gevalletjes snelheidsoverschrijding afgehandeld geweest zijn met een OI/MS ?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 17 maart 2018 - 17:05:08 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Rijverbod voor Michel van den Brande
« Reactie #7 Gepost op: zondag 18 maart 2018 - 14:16:00 »
Ik ken de Duitse boetebedragen niet.

De correctie van de gemeten snelheid is hier in ieder Bundesland verschillend. In Bayern is het 3 km/h.

Zolang je na correctie niet meer dan 20 km/h sneller dan toegestaan gereden hebt, valt het nog best mee.

Link: Duitse snelheidsboetes
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."