Auteur Topic: Oeps... Verkeerde straat afgefreesd  (gelezen 1222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Oeps... Verkeerde straat afgefreesd
« Gepost op: vrijdag 23 maart 2018 - 07:48:07 »
Citaat van: HLN
Oeps... Verkeerde straat afgefreesd

AANNEMER VERGIST ZICH: VOOR 10.000 EURO GRATIS WEGDEK[/b]

KAMPENHOUT Een aannemer die een straat in Haacht van een nieuwe asfaltlaag moest voorzien, freesde niet de Haachtse Heistraat af, maar wel de Heystraat in buurgemeente Kampenhout.

https://www.hln.be/regio/kampenhout/oeps-verkeerde-straat-afgefreesd~a88b43d5/

Dat er daar iemand binnen dat bedrijf zich vergist, kan gebeuren.

Maar :

1) Een werknemer van dat bedrijf is vooraf in de juiste straat komen opmeten
2) Hoeveel werknemers zijn er zoal nodig om die (verkeerde) straat af te frezen ?  En niemand die iets doorhad ?  ::)
==> een vrachtwagenchauffeur met dieplader om de freesmachine te brengen, mensen die de freesmachine bedienen, arbeiders, vrachtwagenchauffeurs met kippers om het gefreesde asfalt af te voeren .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Oeps... Verkeerde straat afgefreesd
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 23 maart 2018 - 10:04:14 »
Het is minder stresserend met iemand anders zijn geld te spelen dan met je eigen geld...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Oeps... Verkeerde straat afgefreesd
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 maart 2018 - 11:05:45 »
In dit artikel, iets meer duidelijkheid over de oorzaak van de (dure) flater :

Citaat van: Nieuwsblad
Aannemer herstelt Heystraat maar moest Heistraat herstellen

KAMPENHOUT / HAACHT - In Kampenhout heeft een aannemer een stuk van Heystraat afgefreesd. Maar eigenlijk moest hij om de hoek op grondgebied Haacht een stuk Heistraat herstellen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180323_03425369?utm_source=twitter&utm_medium=dlvr&utm_campaign=twitterfeed

Uit het artikel :

Citaat
“Het is daar een heel complexe situatie. Ik probeer het simpel te houden. Op grondgebied Haacht loopt de Heistraat. Wanneer die Heistraat op de grens met Kampenhout valt, dwarst ze de Vingerstraat. Die Vingerstraat vormt de grens tussen onze beide gemeentes. Maar: die Vingerstraat heeft twee namen. De kant die op grondgebied Haacht ligt, heet Vingerstraat. De kant die op grondgebied Kampenhout ligt heet… Heystraat.

't Zou dus >>> hier ergens moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 23 maart 2018 - 11:12:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Oeps... Verkeerde straat afgefreesd
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 24 maart 2018 - 00:48:12 »
Als die straat zo kapot is, haalt het dan nog uit om enkel af te frezen? lijkt me toch dat die fundatie niet meer goed is...
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Oeps... Verkeerde straat afgefreesd
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 24 maart 2018 - 01:30:05 »
In ieder geval begrijp ik niet waarom de beide gemeentes de helft van de kosten voor deze vergissing moeten dragen, want het is ten slotte alleen maar de aannemer die een bok geschoten heeft. Of had men in de offerteaanvraag misschien vergeten te vermelden dat de aannemer moest kunnen lezen?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."