Auteur Topic: Heel wat juridische problemen met boetes in Gent  (gelezen 1576 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Heel wat juridische problemen met boetes in Gent
« Gepost op: woensdag 28 maart 2018 - 10:21:57 »
Citaat van: HLN
“Heel wat juridische problemen met boetes”
ADVOCAAT VOCHT GAS-BOETES MET SUCCES AAN EN GEEFT TIPS

GENT Een advocaat van de Gentse balie zegt dat bij zowat 90 procent van de Gentse GAS-boetes onwettige procedures werden gevolgd. Hij kreeg het afgelopen jaar zelf acht GAS-boetes en kon die nagenoeg allemaal laten annuleren.

https://www.hln.be/regio/gent/-heel-wat-juridische-problemen-met-boetes~aff4aaa9/

De manier ?  Maak het systeem zo ingewikkeld mogelijk, dat de burger niet meer weet waar/hoe/bij welke instantie hij zich moet verweren tegen onterechte boetes.  Tegen de tijd dat de burger daar dan eindelijk achter gekomen is, is de kans om zich nog te verweren voorbij, en is hij onherroepelijk gedoemd om toch maar te betalen. 

De schaamte vér voorbij.
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 maart 2018 - 10:25:43 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Heel wat juridische problemen met boetes in Gent
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 28 maart 2018 - 17:00:22 »
Het erge is dat het hier niet om een éénmalige fout gaat, doch om een systeem waarbij maar liefst 90% van de boetes onwettig zijn. En geen mens die zich geroepen voelt om daar wat aan te doen. Respect voor de burger en zijn rechten is ver te zoeken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."