Auteur Topic: Europa doolhof voor dieselrijder  (gelezen 1711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Europa doolhof voor dieselrijder
« Gepost op: vrijdag 30 maart 2018 - 10:00:56 »
Citaat van: Algemeen Dagblad
Europa doolhof voor dieselrijder

Dieselrijders krijgen deze zomer in Europa te maken met een ongekende lappendeken aan milieuzones, al dan niet tijdelijke rijverboden en verplichte stickeraankopen. En dat wordt alleen maar erger, want Brussel weigert elk initiatief voor een Europese gelijkschakeling.

https://www.ad.nl/buitenland/europa-doolhof-voor-dieselrijder~afda9603/
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Europa doolhof voor dieselrijder
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 30 maart 2018 - 19:54:28 »
Het toont weer maar eens aan dat er zeer uiteenlopende standpunten tegenover de diesels worden aangenomen, omdat de problematiek veel te emotioneel benaderd wordt. Er moest een zondebok voor de luchtverontreiniging gevonden worden.

Hier in Duitsland geeft Audi een premie tot 11.785 euro als je je diesel inruilt voor een nieuwe wagen.

Op de autokerkhoven staan er massa's diesels die nog in uitstekende staat zijn. Hier in onze buurt is er zo een autokerkhof waar men niet meer kan volgen met het uitbouwen van onderdelen. De klanten mogen nu zelf het door hen gewenste onderdeel gaan uitbouwen en het dan meenemen voor de helft van de normale prijs.

De wegwerpmaatschappij viert hoogtij.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."