Auteur Topic: Belgische bus crasht op Duitse snelweg: chauffeur sterft, vier zwaargewonden  (gelezen 1216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Belgische bus crasht op Duitse snelweg: chauffeur sterft, vier zwaargewonden
« Gepost op: zaterdag 31 maart 2018 - 09:39:45 »
Citaat van: Het Laatste Nieuws
Belgische bus crasht op Duitse snelweg: chauffeur sterft, vier zwaargewonden

In de Duitse stad Aschaffenburg is deze nacht een zwaar ongeval gebeurd met een Belgische bus. De chauffeur reed kort na middernacht in op een vrachtwagen en liet het leven. Achttien andere toeristen raakten gewond, onder hen ook vier zwaargewonden. Eén persoon zou in levensgevaar zijn.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/belgische-bus-crasht-op-duitse-snelweg-chauffeur-sterft-vier-zwaargewonden~abd86bef/

zie ook :

Citaat van: Nieuwsblad
Belgische bus crasht in Duitsland: chauffeur overleden, twintig gewonden, vier passagiers zijn er erg aan toe

Bij een ongeval met een autocar van een Belgische busmaatschappij is de chauffeur van omgekomen. Kort voor middernacht reed de bus in op een vrachtwagen. Er is sprake van minstens twintig gewonden, vier van hen zijn er erg aan toe. Dat bevestigt een politiewoordvoerder aan BR24. “Momenteel concentreren wij ons op de slachtoffers en hun families”, aldus een woordvoerder van Linden Cars

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180331_03440765?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
« Laatst bewerkt op: zaterdag 31 maart 2018 - 09:48:17 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Belgische bus crasht op Duitse snelweg: chauffeur sterft, vier zwaargewonden
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 31 maart 2018 - 14:39:34 »
Een van de inzittenden, verwoordt hier prachtig het nut van de veiligheidsgordel :

Citaat van: Nieuwsblad
Passagier van gecrashte bus: “Het was voorbij in één of twee seconden, gordels hebben veel erger voorkomen”

De tol van het ongeval met een Belgische reisbus in Duitsland had mogelijk veel zwaarder kunnen zijn. Dat vertelt slachtoffer Hans De Mont aan VRT NWS. ”Iedereen droeg zijn gordel”, klinkt het. De chauffeur van de bus kwam om, in totaal vielen er nog 22 gewonden, vijf van hen zijn er erg aan toe.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180331_03440860?utm_source=twitter&utm_medium=dlvr&utm_campaign=twitterfeed
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Belgische bus crasht op Duitse snelweg: chauffeur sterft, vier zwaargewonden
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 31 maart 2018 - 16:08:44 »
Als er passagiers bij waren die meestal de gordel niet dragen, dan denk ik dat ze nu wel overtuigd zullen zijn van het nut ervan.

Ik kan moeilijk begrijpen dat die buschauffeur niet tijdig gemerkt heeft dat die vrachtwagen zo traag reed. Anderzijds had die vrachtwagenbestuurder niet zo sterk op de rijbaan van de autosnelweg mogen vertragen; daarvoor dient de afrijstrook.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Belgische bus crasht op Duitse snelweg: chauffeur sterft, vier zwaargewonden
« Reactie #3 Gepost op: zondag 01 april 2018 - 19:34:03 »
Ik kan moeilijk begrijpen dat die buschauffeur niet tijdig gemerkt heeft dat die vrachtwagen zo traag reed. Anderzijds had die vrachtwagenbestuurder niet zo sterk op de rijbaan van de autosnelweg mogen vertragen; daarvoor dient de afrijstrook.

Wanneer je als tweede in het treintje rijd, zelfs op een "veilige"  afstand van je voorligger, en die smijt zich op het allerlaatste moment op de tweede rijstrook omdat er een inhalend voertuig naast hem zit is het alle hens aan dek om een ongeval te vermijden. Zeker wanneer er nog eens een voertuig naast u zit waardoor je zelf niet kan opschuiven. Spreek uit ervaring.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Belgische bus crasht op Duitse snelweg: chauffeur sterft, vier zwaargewonden
« Reactie #4 Gepost op: zondag 01 april 2018 - 19:35:33 »
-
« Laatst bewerkt op: zondag 01 april 2018 - 19:40:24 door bibi585 »