Dat die vrouw op het idee komt, is mss nog zo gek niet.
Rijscholen krijgen idd. geregeld dergelijke vraag. Commercieel gezien, is het doorgaans wél interessant om een aanbod/antwoord te bieden op zaken waarnaar voldoende vraag is.
Dé hamvraag is dan : hoe los je dat het meest doeltreffend op ? Louter door de aanbieder te straffen ?
Ik verwijs even naar een gekende constructeur van garagepoorten. Die zaakvoerder kan ik alvast niet verdenken van racisme : hij biedt immers allochtonen of werknemers met een andere huidskleur perfect een kans binnen zijn bedrijf. Alleen ging hij openlijk in op de vraag van klanten die de installatie van hun garagepoort door dergelijke werknemer niet zagen zitten. BENG : proces aan zijn broek.
Tegelijk verwijs ik naar bepaalde voormalige tippelbuurten. Daar heeft men niet enkel de tippelaarsters aangepakt, doch ineens ook de mogelijke klanten. De caroussel van traagrijdende bestuurders op zoek naar een afspraakje met 1 van de dames, was nogal hinderlijk voor de buurt én voor overige verkeersdeelnemers. Dus werden de klanten aangepakt. Wég klantjes = wég tippelaartjes.
Je kan nu deze rijschool openlijk verbieden. Maar daarmee alleen, ga je het probleem niet oplossen. Daarmee, blijft er nog altijd de vraag bestaan, waar sommigen dan tóch een verdoken antwoord op zullen bieden. Het probleem blijft dan bestaan, het gebeurt alleen niet meer openlijk. Dan zou men al moeten werken met zgn. mystery shoppers (een manier van controle die trouwens al gebeurt om de werkwijze van de rijscholen te verifiëren).
edit : uiteraard géén misverstanden aub. Ik hoop dat nu niemand de link wil leggen tussen vrouwelijke lesgeefsters en tippelaarsters.