Auteur Topic: Weyts furieus over rijschool voor vrouwen in Merksem  (gelezen 1159 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Weyts furieus over rijschool voor vrouwen in Merksem
« Gepost op: zaterdag 07 april 2018 - 10:13:28 »
Citaat van: GVA
Weyts furieus over rijschool voor vrouwen in Merksem

Onderneemster Samira Masrour is van plan om in Merksem een rijschool op te starten, enkel voor vrouwen en met alleen vrouwelijke instructeurs. Maar als het van Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts (N-VA) afhangt, komt die school er nooit.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180406_03449250/weyts-furieus-over-rijschool-voor-vrouwen-in-merksem-dit-moet-late-aprilgrap-zijn

Het sluit aan bij de partij die opkomt voor gescheiden openbaar vervoer voor mannen en vrouwen.

Nooit zullen dergelijke lieden zich willen integreren. Hun doel blijft om van België een islamitisch land te maken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Weyts furieus over rijschool voor vrouwen in Merksem
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 07 april 2018 - 15:02:43 »
Wat gaan ze doen, als de leerlinge een mannelijke examinator op de achterbank krijgt ?  Van die stress alleen al, de facto buizen of wat ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Weyts furieus over rijschool voor vrouwen in Merksem
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 07 april 2018 - 23:21:48 »
Wacht maar, dat is de volgende stap: ook de examinator zal van hetzelfde geslacht moeten zijn als de kandidaat. Daarna ook nog de ambtenaar bij de gemeente die het rijbewijs uitreikt, en vervolgens de verbaliserende politiebeamte en de rechter.

Misschien vragen ze zelfs aan GRO Forum aparte gedeeltes voor mannen en vrouwen.

Ik heb het overigens altijd vreemd gevonden dat een doorzoeking op het lichaam enkel door een politiebeamte van hetzelfde geslacht mag uitgevoerd worden. Misschien gaat het om een homo, en heeft die niet liever dan door een man onderzocht te worden.  :P
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Weyts furieus over rijschool voor vrouwen in Merksem
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 04 mei 2018 - 10:42:57 »
Dat die vrouw op het idee komt, is mss nog zo gek niet.

Rijscholen krijgen idd. geregeld dergelijke vraag.  Commercieel gezien, is het doorgaans wél interessant om een aanbod/antwoord te bieden op zaken waarnaar voldoende vraag is. 

Dé hamvraag is dan : hoe los je dat het meest doeltreffend op ?  Louter door de aanbieder te straffen ? 

Ik verwijs even naar een gekende constructeur van garagepoorten.  Die zaakvoerder kan ik alvast niet verdenken van racisme : hij biedt immers allochtonen of werknemers met een andere huidskleur perfect een kans binnen zijn bedrijf.  Alleen ging hij openlijk in op de vraag van klanten die de installatie van hun garagepoort door dergelijke werknemer niet zagen zitten.  BENG : proces aan zijn broek.

Tegelijk verwijs ik naar bepaalde voormalige tippelbuurten.  Daar heeft men niet enkel de tippelaarsters aangepakt, doch ineens ook de mogelijke klanten.  De caroussel van traagrijdende bestuurders op zoek naar een afspraakje met 1 van de dames, was nogal hinderlijk voor de buurt én voor overige verkeersdeelnemers.  Dus werden de klanten aangepakt.  Wég klantjes = wég tippelaartjes.

Je kan nu deze rijschool openlijk verbieden.  Maar daarmee alleen, ga je het probleem niet oplossen.  Daarmee, blijft er nog altijd de vraag bestaan, waar sommigen dan tóch een verdoken antwoord op zullen bieden.  Het probleem blijft dan bestaan, het gebeurt alleen niet meer openlijk.  Dan zou men al moeten werken met zgn. mystery shoppers (een manier van controle die trouwens al gebeurt om de werkwijze van de rijscholen te verifiëren).

edit : uiteraard géén misverstanden aub.  Ik hoop dat nu niemand de link wil leggen tussen vrouwelijke lesgeefsters en tippelaarsters.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Weyts furieus over rijschool voor vrouwen in Merksem
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 04 mei 2018 - 14:35:32 »
Het probleem is dat Samira Masrour bijzonder driest tewerk gaat door al vooraf aan te kondigen dat ze een onderneming op een illegale wijze wil uitbaten, namelijk door zowel haar personeel als haar klanten te discrimineren op basis van geslacht. Dat vind ik even schandalig als minister Weyts.

Dat ze zorgt dat ze mannelijke en vrouwelijke lesgevers heeft, en een foto van hen. Dan kan ze die foto's tonen aan potentiële klanten en vragen of ze een voorkeur hebben voor een bepaalde lesgever. De klant kan dan zeggen "Die daar, die ziet er sympathiek uit", ook al is de ware reden dat het een vrouw is.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."