Auteur Topic: Verlaag de verkeersboetes  (gelezen 1010 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Verlaag de verkeersboetes
« Gepost op: zaterdag 07 april 2018 - 10:16:29 »
Citaat van: VTM
Verlaag de verkeersboetes

“De verkeersboetes die we moeten opleggen, zijn veel te hoog. En dat is zinloos, want velen betalen ze toch niet”, klinkt het bij politierechters Paul Geukens (60) en Theo Wilsens (61). En dus pleiten ze in de kranten van Mediahuis voor lagere boetes. Maar die moeten dan wel effectief geïnd worden.

https://nieuws.vtm.be/binnenland/verlaag-de-verkeersboetes

Natuurlijk moet uigeschreven boetes geïnd worden. Maar of ze veel te hoog zijn, betwijfel ik in heel wat gevallen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Verlaag de verkeersboetes
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 07 april 2018 - 14:05:08 »
Ze kunnen er bvb nog altijd voor opteren om een deel van het boetebedrag voorwaardelijk op te leggen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Verlaag de verkeersboetes
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 07 april 2018 - 23:14:59 »
Ze kunnen er bvb nog altijd voor opteren om een deel van het boetebedrag voorwaardelijk op te leggen.

Juist. De volgende keer moeten ze dan ineens twee boetes betalen. En volgens het artikel kunnen velen al één boete niet betalen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."