Auteur Topic: mobiliteitsstudie Middenkempen  (gelezen 1198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
mobiliteitsstudie Middenkempen
« Gepost op: zondag 08 april 2018 - 23:51:43 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: mobiliteitsstudie Middenkempen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 09 april 2018 - 11:52:47 »
Kun je die 183 pagina's voor ons even samenvatten, jo?  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: mobiliteitsstudie Middenkempen
« Reactie #2 Gepost op: maandag 09 april 2018 - 20:36:38 »
Wat me vooral opvalt is dat ze ion de hele driehoek Ranst Kasterlee Olen alle vrachtverkeer willen verbannen.
Dat ze het knooppunt Ranst niet willen aanpassen (aansluiting Hasselt Turnhout en omgekeerd) wegens geen draagvlak.....
Dat ze er zelfs over dachten om de afrit en oprit Oelegem te sluiten.
Dat er nu bedrijven zijn zoals een Umicore Olen waar ze geen deftige ontsluiting voor kunnen vinden , wat iedereen al 20 jaar weet....


Zijn die van deze wereld? Hoe hebben ze die studie gedaan? Met Matchboxjes? Met Dinky Toy's?
« Laatst bewerkt op: maandag 09 april 2018 - 20:38:37 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: mobiliteitsstudie Middenkempen
« Reactie #3 Gepost op: maandag 09 april 2018 - 22:18:39 »
Ik heb het eens kruislings doorgelezen en er staat serieus wat wartaal in.

Als voorbeeld geef ik het terug invoeren van de treinlijn tussen Herentals en Aarschot. Bij mijn weten is deze lijn afgeschaft rond 1985. Het enkelspoor is uitgebroken en er ligt nu een fietsostrade, al vanaf het einde van de jaren '80 trouwens. Hier willen ze een half uur dienst op realiseren, op een enkelspoor en toch de fietsostrade behouden? Waar gaan ze die ruimte halen? In de dorpen is er alvast geen ruimte om de fietsostrade en de treinlijn plaats te geven.

Aan de afrit Oelegem E34 wil men een hoofdhalte voor de sneltram richting Turnhout, die parallel met de E34 loopt. Dat is nu een gebied waar enkele sportvelden liggen! Je zou mensen met de auto kunnen lokken, maar die moeten dan van Oelegem komen of van Zandhoven, ontsluiting naar andere dorpen is er nauwelijks.

Afsluiten van twee bruggen op de E34 voor auto's, nl. t.h.v. de Kruisdreef in Pulderbos en de brug tussen Wechelderzande en Vorselaar. Met de auto moet je dan ofwel naar de brug aan afrit Zoersel, of de brug aan afrit Wechelderzande en die liggen ver uit elkaar, dit resulteert dus tot omrijden met de auto.

Verder heb ik vragen bij een aantal kaarten die er bij de studie zitten. Welke GIS-operator met een beetje GBV (=Gezond Boeren Verstand) tekent wegen in het blauw op een kaart. Heeft die nog nooit van Cartografie gehoord?

Ik vind het een kladwerk!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519