Auteur Topic: 86% van de bezitters van een elektrische auto wil niet terug naar brandstof!  (gelezen 1195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
86% van de bezitters van een elektrische auto wil niet terug naar brandstof!
« Gepost op: maandag 16 april 2018 - 10:22:21 »
Van tweakers.net

https://tweakers.net/nieuws/137415/86-procent-bezitters-elektrische-auto-wil-niet-meer-terug-naar-brandstof.html

Dit is voor mij niet onverwacht. Ik rijd zelf al meer dan een jaar elektrisch, meer nog, mijn enige wagen is een elektrische wagen. Tot nu toe heb ik daar geen problemen mee gehad qua bereik en laden. Het bereik is nog steeds de belangrijkste reden voor een ICE-rijder om niet over te stappen. Men vreest dat men niet ver genoeg gaat raken en dat men niet gaat kunnen laden. Eens men overgestapt is ziet men in dat het bereik van meer dan 1000 km zoals de diesels nu bieden niet echt nodig is.

Het is ook opvallend dat de EV-rijders minder zorgen maken om de degradatie van de batterij. Zeker bij Tesla is er veel data voorhanden omtrent de degradatie van de batterij en die blijkt zeer laag te zijn. Helaas is dat niet zo bij de Nissan Leaf en dan zeker bij de laatste 40 kWh-versie. De aangekondigde 65 kWh versie zal door een beter temperatuurmanagement van de batterij en betere cellen het waarschijnlijk veel beter doen.

Conclusie: Probeer de ICE-rijders in een EV te krijgen en ze keren niet meer terug. Als daar de eerste jaren een fiscale stimulans voor nodig is zie ik niet als een probleem.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 86% van de bezitters van een elektrische auto wil niet terug naar brandstof!
« Reactie #1 Gepost op: maandag 16 april 2018 - 18:16:42 »
Probeer de ICE-rijders in een EV te krijgen en ze keren niet meer terug.

Als ze teveel op de AutoPilot vertrouwen, keren ze inderdaad niet meer terug. Maar met die armzalige 1.000 € premie waar ze in  België over nadenken, zullen er niet velen overstappen.

Aan mij zal het niet meer besteed zijn. Ik nader de 70, tegen dat onze BMW met pensioen gaat ben ik te oud om nog een nieuwe wagen te kopen, dan moet Leslie maar kiezen waarmee ze verder wil (ze heeft alvast al een elektrische fiets).

Gelukkig zijn er nog oldtimers. In onze BMW, een moderne computer op wielen, staat de radio altijd aan. Maar in mijn Mercedes van 1983 zet ik de radio nooit aan, daarin wil ik genieten van het motorgeluid waarmee hij mij constant aangeeft hoe hij zich voelt, en ben ik één met hem. Wat gaan later EV-oldtimers saai zijn!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."