Auteur Topic: Het hele wegennet lijdt onder winterschade  (gelezen 1438 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Het hele wegennet lijdt onder winterschade
« Gepost op: woensdag 02 mei 2018 - 17:21:43 »
Citaat van: GVA
Het hele wegennet lijdt onder winterschade

De toestand van de autosnelwegen is de voorbije jaren verbeterd, maar de lokale en gewestwegen kampen met een onderhoudsachterstand en winterschade.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180502_03492660/het-hele-wegennet-lijdt-onder-winterschade
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Het hele wegennet lijdt onder winterschade
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 02 mei 2018 - 20:43:23 »
W .... w ... waaaaat ?  Winterschade ? 

Heb 'k iets gemist of zo ?  Ik heb deze winter de thermometer hooguit enkele keren een -7 ° Celcius weten halen.  En terwijl bij andere winters onze schuifdeur van de veranda geregeld vastgevroren was, heb ik dat deze winter geen enkele keer meegemaakt.  Soit, dat kàn mss nog verklaard worden door vochtigere of drogere omstandigheden bij vrieskou (al of geen condens die de boel doet vastvriezen).  Maar toch, het is érgens een teken aan de wand.  En verder is er in december 's ne keer op een maandag en een dinsdag een stevig pakje sneeuw gevallen, ja.  En in maart was er ook nog 's een weekendje met een dun laagje sneeuw (oa in de Noorderkempen).

Dàt zou dan de wegenschade hebben veroorzaakt ?  Kuch ....    Wat doen ze dan in Scandinavische landen ?

Neen, hou het maar op onderhoudsachterstand.  Ik ken genoeg wegen waar de schade er deze zomer ook al was, en zelfs al langer dan dat.  De Sint Bernardsesteenweg tussen Hoboken en Hemiksem, is er daar eentje van.  De E19 richting Breda thv de verkeerswisselaar van/naar de A12 Bergen Op Zoom, daar liggen ook grellige putten in de rechtse rijstrook.  Enfin, om er maar twee te noemen waar de wegdekschade er al van làng voor de winter was.  Uiteraard gaat de schade er nooit op verkleinen.  Een beetje smeltwater in reeds bestaande putjes icm een tikje vrieskou maken die putjes er uiteraard niet direct kleiner op.  Daar moet je heus geen ingenieur voor zijn om dat te snappen. 

Maar gebruik die paar dagen vrieskou dan aub niet als alibi voor de schade aan de wegen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 mei 2018 - 20:45:53 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone