Ik heb ook een EHBO-cursus gevolgd maar het tot nu toe nog niet moeten gebruiken.
Zoals Jozef hier bewijst is dat beslist geen utopie dat iedereen een EHBO-cursus volgt, dat is gewoon een kwestie van ofdat de overheid wel of niet een wet daarvoor aanneemt, in Duitsland moet nu dus al practisch iedereen zo'n cursus volgen aangezien practisch iedereen vroeg of laat zijn rijbewijs haalt. Bovendien, bijna iedereen in België leert toch ook rekenen en taal op school.
JC, wat je zegt over dat noodnummer daar erger ik me ook aan. Toen ik dat voor het eerst hoorde dat België nog steeds niet is overgeschakeld op het Europese alarmnummer (112 dus!!!) viel ik practisch van mijn stoel van verbazing. Ze spelen met mensenlevens doordat de buitenlanders die hier komen echt nog nooit van 100 gehoord hebben en de belg wanneer hij in de rest van Europa komt niet weet dat hij 112 moet bellen. 112 werkt overigens allang vanuit alle telefoons dus ik stel voor dat de overheid of de 100 afschaft en die andere 2 nummers (voor brandweer en politie) of gewoon een wet aanneemt die verbied dat er nog over de 100 en dergelijke gesproken wordt in de media (Spoed en Flikken bijvoorbeeld), en verplicht dat die 3 lokale nummers vervangen worden door het Europese 112.
Tja, België is op dat vlak toch wel een bananenrepubliek hé maar troost je in Nederland is het niet veel beter, maar toch wel iets beter gelukkig.
Momenteel is hij genezen en vliegt hij afschuwelijk veel. Hij haalde zijn vliegvergunning op zijn 75ste !
Super JC!
Een dikke proficiat voor die man.
Zo hoort het, hij toont aan dat je heel veel kan zolang je maar jong van geest blijft.
Het is algemeen bekend onder de artsen dat oude mensen vaak sterk achteruit gaan zogauw ze stoppen met werken en geen alternatieve activiteiten meer hebben. Ik vind het dan ook helemaal geen slechte zaak dat ze nu stoppen met de VUT. Als ik moet kiezen tussen 5 jaar langer werken of meer moeten inleveren van mijn loon dan werk ik toch echt liever 5 jaar langer, dat is ook gezonder. Natuurlijk hoeft stoppen met werken niet slecht te zijn als je maar actief blijft met hobbies en vrijwilligerswerk enz.