Auteur Topic: Jogster zet domper op openingsfeestje fietstunnel  (gelezen 1792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Jogster zet domper op openingsfeestje fietstunnel
« Gepost op: vrijdag 04 mei 2018 - 08:55:49 »
Citaat van: Het Laatste Nieuws
“Hier gaan sowieso doden vallen”

JOGSTER ZET DOMPER OP OPENINGSFEESTJE FIETSTUNNEL


HOBOKEN In Hoboken is de nieuwe fietstunnel geopend, maar wel onder een slecht gesternte.”Dit is niet veilig,” wierp districtsschepen Tom De Boeck op. Vooral het kruispunt Boombekelei-Harold Rosherstraat, waar de tunnel op uitgeeft, is een probleem. “Hier gaan doden vallen”, riep een jogster de prominenten toe. Weg sfeer.

https://www.hln.be/regio/hoboken/-hier-gaan-sowieso-doden-vallen~a55d1e75/


Citaat
Nog voor het officiële persmoment werden in allerijl nog enkele betonblokken aangeleverd die de doorgang door de tunnel moesten belemmeren omdat een aantal autobestuurders twijfelden of ze al dan niet door de tunnel mochten rijden

Tsja ... een breedte die het niet onmogelijk maakt.  Géén verkeersbord die de doorgang verbiedt ....  Waarom zou het dan niet mogen, beste schepen ?

Citaat
“Het is een tijdelijke oplossing,” gaf De Boeck toe.

Man, man, man ....

Met véél poeha dat tunneltje openen, om dan met hangende pootjes te moeten toegeven dat 1 en ander nog een tijdelijke oplossing is.  Wat is tijdelijk, trouwens ?  Een maand ?  Twee maand ?  Een ongeval duurt heus zo lang niet.  Er hoeft welgeteld één bestuurder erin te rijden omdat niks hem zulks verbiedt.  Een héél ongelukkige samenloop, en het duurt hooguit luttele seconden voordat er een voetganger of fietser morsdood gereden kan zijn.

Hoe simpel het had kunnen zijn ?  Ofwel ervoor zorgen dat dit in orde was vóór de feestelijke opening.  Ofwel de opening pas inplannen als alles daadwerkelijk in orde én veilig is. 

Of heb 'k ergens wat gemist ?

Citaat
“We zullen kijken welke permanente oplossing we zullen bedenken om ook dat probleem weg te werken.”

Welke oplossing vraagt die kerel zich dan nog af.

Het gepaste verkeersbord, tiens.  En zoals de ervaring met de fietsbrug in Merksem leert, best ineens ook in beide richtingen fysiek onmogelijk maken voor de hardleersen.

Citaat
Ook laat de districtsschepen onderzoeken of de rijweg verbreed moet worden. Het vrachtverkeer dat van Moretusburg via de Boombekelaan links afdraait naar de Harold Rosherstraat, kan die bocht alleen nemen over het fietspad. “Maar daar moeten we aan afweging maken. Als je de baan breder maakt, rijden de mensen natuurlijk sneller,” besluit de districtsschepen.

Ja, want de kans dat bestuurders zo héél mss 's twee km/u sneller zouden durven rijden, houdt natuurlijk een véél groter potentieel gevaar in dan een vrachtwagen die los over het fietspad dendert omdat hij stomweg niet anders kan.

Jongens, toch.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 04 mei 2018 - 09:10:33 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Jogster zet domper op openingsfeestje fietstunnel
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 04 mei 2018 - 13:56:54 »
Ach, alles is niet verloren, ze hebben er toch een feestje aan overgehouden

Ik vind het wel moedig van Tom De Boeck dat hij het boeltje laten sluiten heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Jogster zet domper op openingsfeestje fietstunnel
« Reactie #2 Gepost op: zondag 06 mei 2018 - 02:16:41 »
Dat is de trend tegenwoordig, trek je plan maar met je vrachtwagen.
Als ik op het werk een oplegger plateauwagen aanpik, ongeveer gelijk aan een containerchassis, dan kan ik meestal mijn draai nog aannemelijk nemen.
Echter het meeste rijden we met semi diepladers, geen speciaal ding, zie je andere ook veel mee rijden, dan moet ik echt breed gaan en dat lukt zelfs op kruispunten van gewestwegen niet zonder zwaar uit te wijken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
“Te gevaarlijke” fietstunnel Groen Zuid terug open, maar met betonblokken
« Reactie #3 Gepost op: zondag 06 mei 2018 - 16:03:35 »
Citaat van: GVA
“Te gevaarlijke” fietstunnel Groen Zuid terug open, maar met betonblokken

https://www.gva.be/cnt/dmf20180504_03497747/te-gevaarlijke-fietstunnel-groen-zuid-terug-open-maar-met-betonblokken

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."