Auteur Topic: Opel Asta geflitst tegen 696 km/h in bebouwde kom  (gelezen 1352 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Opel Asta geflitst tegen 696 km/h in bebouwde kom
« Gepost op: woensdag 16 mei 2018 - 19:23:48 »
Citaat van: BGLand24
Opel Asta geflitst tegen 696 km/h in bebouwde kom

Na tolerantie nog 646,24 km/h.

https://www.bgland24.de/auto/belgier-fast-kmh-geblitzt-zr-9870117.html
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Opel Asta geflitst tegen 696 km/h in bebouwde kom
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 mei 2018 - 20:49:23 »
En voor wie moeite heeft met het Duits :

Citaat van: GVA
Dertiger ‘geflitst’ met 696 km/u waar hij maar 50 mocht rijden

Een Opel Astra is niet meteen een wagen waarmee je duizelingwekkende snelheden kan halen. Toch reed de Opel van een automobilist uit het Waalse Quiévrain volgens een flitsboete van de politie maar liefst 696 kilometer per uur.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180506_03500273/dertiger-geflitst-met-696-km-u-waar-hij-maar-50-mocht-rijden
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Opel Asta geflitst tegen 696 km/h in bebouwde kom
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 mei 2018 - 00:31:43 »
Dank je, Bert. Toen ik het in GVA gelezen heb, was het nog een betalend artikel.

Uit het GVA-artikel:

Citaat
De radar die de wagen geflitst heeft, heeft dus een foutje gemaakt. Of de printer die de boete uitprintte.

De flik die de radar geïnstalleerd heeft, kan het volgens GVA dus niet geweest zijn.

Als zo een radartoestel correct opgesteld en bediend wordt, kan het onmogelijk zo een fout maken. En de printer drukt af wat hij toegestuurd krijgt.

Nu was een gemeten snelheid van 696 km/h geen probleem, want zo snel kon die man uiteraard niet gereden hebben. Maar stel je voor dat hij tegen 60 km/h gereden had (je mocht er 50 km/h) en de gemeten snelheid was 100 km/h geweest. Dan had die man het toch maar aan zijn rekker gehad.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Opel Asta geflitst tegen 696 km/h in bebouwde kom
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 17 mei 2018 - 09:35:51 »
Natuurlijk kan zo een radar een fout maken. In gecontroleerde lab-omstandigheden zal de kans op een fout bijzonder klein zijn, maar zelfs daar is een fout nog altijd mogelijk. Je hebt nog geluk dat de fout zo groot is, dan kan je het inkaderen en tegen je muur hangen. Een vriend van mij werd zo'n 15 jaar geleden geflitst in Nederland op de snelweg tegen 143 km/u (gecorrigeerd). Met een auto had hij dus zeker moeten betalen. Hij was echter onderweg met een mobile-home met slechts 90 pk, die 143 km/u was ver boven de topsnelheid van die mobil-home. Hij heeft niet moeten betalen.

In het wild kan er altijd wel iets gebeuren dat een verkeerd meetresultaat oplevert. Die fouten zullen wel een bepaalde verdeling volgen. Het wordt dus een statistisch probleem. Als iemand die 100 km/u rijdt met 99,9% zekerheid gemeten wordt tussen de 96 en de 104 km/u dan zou je kunnen stellen dat een foutenmarge van 4 km/u billijk is, behalve natuurlijk voor de ongelukkige 0,1%.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Opel Asta geflitst tegen 696 km/h in bebouwde kom
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 mei 2018 - 17:40:22 »
En toch nog willen dat die mens betaalt ... "we passen dat aan" ...
Als ik van die persoon was en hij krijgt een "nieuwe" boete hiervoor : rechtbank !
Flitstoestel is onbetrouwbaar gezien de eerste score en er is geen bewijs voor die tweede score.
Dus we gaan dan maar gokken wat het zou kunnen zijn (69,6 ?) ... denk het niet.
Nee, in NL lossen ze dat anders op : gans rolletje is ongeldig, flitskastje herijking of indien een parkeerboete : geannuleerd.
Dat is pas eerlijk !

Doet me denken aan die 2 laagvliegende landbouwtractoren ... :D
- https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170415_02836164
- https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130226_00484055

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Opel Asta geflitst tegen 696 km/h in bebouwde kom
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 19 mei 2018 - 01:38:04 »
Tractor tegen 263 km/u https://youtu.be/V7geXAAZ4Uo
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien