Auteur Topic: Kraanwagen maakt brokken  (gelezen 1132 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Kraanwagen maakt brokken
« Gepost op: zaterdag 19 mei 2018 - 23:01:49 »
Citaat van: GVA
Kraanwagen maakt brokken

HERENTALS - Een vrachtwagen met kraan heeft afgelopen nacht een flinke ravage aangericht in Herentals. Toen de bestuurder een bedrijfsterrein aan Wolfstee verliet, had hij niet in de gaten dat de arm van de kraan nog omhoog stond of omhoog was gekomen. Hij rukte onmiddellijk de luchtleidingen van de elektriciteit af.

https://www.gva.be/cnt/blmpe_03521130/kraanwagen-maakt-brokken

Wacht eventjes .....

Een fout maken, kan iedereen gebeuren.  Ik kàn nog snappen (daarom niet goedkeuren) dat die bestuurder vertrekt, en daarbij niet doorheeft dat de kraan nog omhoog staat.  En dat het dan ff mis gaat, is nog 1 ding. 

Maarreuhm :

* luchtleidingen van de electriciteit afrukken
* een betonnen electriciteitspaal tegen de vlakte kegelen
* takken en bladeren afrukken van tientallen bomen
* en uiteindelijk de autosnelweg oprijden, om daar een achter een brugleuning te blijven haken

Hoe lang .... kàn het duren vooraleer hij iets in de gaten had ?   ::)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 19 mei 2018 - 23:08:15 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Kraanwagen maakt brokken
« Reactie #1 Gepost op: zondag 20 mei 2018 - 18:53:58 »
Mij lijkt het ook erg onwaarschijnlijk dat de bestuurder van die ravage onderweg niets kon gemerkt hebben.

Waaron weerklinkt er in de cabine van een vrachtwagen geen geluidssignaal als de vrachtwagen vertrekt en de kraan of de laadbak staat nog omhoog?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Kraanwagen maakt brokken
« Reactie #2 Gepost op: maandag 21 mei 2018 - 23:37:29 »
Zo heeft in een ver(der) verleden bij onze collega's van onder de taalgrens ook zoiets voorgedaan ...
Wallonië en Vlaanderen hebben toendertijd 2 identieke scanmobieles gekocht/gekregen, door de wafelijzerpolitiek.
In 't kort  : er komt bovenaan horizontaal een "balk" naar boven, daarna draait die balk en een "blok" (scantoestel als tegengewicht) een kwartslag waarna een "arm" diagonaal uit die dwarsbalk zakt.
Tijdens het openen en sluiten van de mobiele scanner (rechterkant mobiele) weerklinkt een pieptoon dat deze actief is met openen/sluiten van begin tot einde. De deur van de kantoorruimte (linkerkant mobiele) is een veiligheid, bij openen ervan valt het buitensysteem uit.

Tijdens een vd eerste dagen dat de collega's ermee oefenden in hun garage was ene het buitensysteem aan 't afsluiten : arm naar boven, blok draaien en balk laten zakken. Halverwege die laatste handeling doet andere collega de kantoorruimte open, dus dat buitensysteem valt uit door de veiligheid. Eerste collega denkt dat de balk volledig beneden is (heeft dus niet naar de verklikkerlichtjes van dat systeem gekeken) en sluit systeem af, stapt in en rijdt garage buiten ...

Foto ter illustratie van Tinternet bij de Franse Collega's :

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Kraanwagen maakt brokken
« Reactie #3 Gepost op: maandag 21 mei 2018 - 23:51:49 »
Luchtleidingen? Dat zijn toch leidingen om LUCHT doorheen te transporteren? Wat moeten die dingen bij de elektriciteit(skasten danwel -masten danwel kabels)?

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !