Auteur Topic: Leerlingen vertrekken op schoolreis met campagnebus N-VA  (gelezen 1804 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Leerlingen vertrekken op schoolreis met campagnebus N-VA
« Gepost op: woensdag 06 juni 2018 - 10:01:33 »
Citaat van: GVA
Leerlingen vertrekken op schoolreis met campagnebus N-VA

EDEGEM - Het was een zijn minst apart zicht dinsdagochtend voor de ouders van de leerlingen van de lagere school van OLVE in Edegem. Voor de schoolpoort in de Rombaut Keldermansstraat stond de bus waarmee de N-VA deze dagen Vlaanderen afdweilt om zieltjes te winnen voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober. Die N-VA-bus moest de leerlingen van het vierde leerjaar naar het Boudewijn Seapark in Brugge brengen.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180605_03546395/leerlingen-vertrekken-op-schoolreis-met-campagnebus-n-va
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Leerlingen vertrekken op schoolreis met campagnebus N-VA
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 06 juni 2018 - 11:07:26 »
En hou je vast : hier zal dan ook weer een tijdje over geleuterd worden ...
Maar da's dan extra én gratis reclame voor nva.




Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Leerlingen vertrekken op schoolreis met campagnebus N-VA
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 06 juni 2018 - 11:36:19 »
Deels begrijp ik de consternatie wel.  Elk personeelslid dat verbonden is aan een onderwijs-instelling, moet zich sowieso onthouden van politiek getinte uitspraken, noch een politiek getinte mening verkondigen.  En dat gaat soms absurd vér.

Maar voorts .... uiteindelijk heeft die autocar reclame van de NVA, ja.  Maar finaal is het idd. ook niet méér dan dat.  Verder is er met het betrokken voertuig geen probleem.  Ze voldoet vziw nog altijd aan alle mogelijke veiligheidseisen.  En de chauffeur ervan, is daarom écht niet minder bekwaam louter omdat hij rondtoert met een autocar waarop reclame van een politieke partij staat.

In het verleden, heb ik gezien hoe de klassen van mijn dochtertje vertrokken met een gammele autocar.  Toen de autocar toekwam, viel daar prompt een groot stuk ijzer onderuit.  Ik heb die toen nog opgeraapt, en een andere papa die vrachtwagenmecanicien was kon terplekke ook niet meteen vaststellen van waar dat stuk ijzer ergens vandaan kwam.  Voorts deed de chauffeur er maar liefst een kwartier over, voordat hij de deur geopend kreeg.  Eénmaal de kinderen goed en wel opgestapt waren, duurde het opnieuw een kwartier voordat hij die deur gesloten kreeg.  De chauffeur zélf, heb ik voor vertrek nog een tijdlang staan bedaren.  Werkelijk op van de zenuwen was hij.  Mijn dochter zat gelukkig op de tweede autocar (van een ander bedrijf).  Want no way, dat ik haar met die autocar had laten vertrekken.  Nope, ik had ze er eigenhandig weer afgehaald en haar zélf naar de bosklassen gebracht.  Desnoods mochten er nog de nodige klasgenootjes meegereden hebben.  Met een béétje goede wil, hadden we mss wel genoeg ouders gevonden om desnoods de kids zélf naar hun bestemming te brengen.  Ik heb de schooldirectie er nog op aangesproken, om die autocar vooral niet te laten vertrekken.  Zij zaten er héél verveeld mee, en stuurden anderhalf uurtje later iedereen een mailtje dat de kinderen veilig en wel waren aangekomen op hun bestemming.  Voor de terugreis, werd van de zaakvoerder wél een andere oplossing geëist.

Dit jaar, was mijn zoontje op bosklassen.  De autocar die hen moest terughalen van hun bestemming, om nog een ommetje te maken bij Spa ... daagde maar niet op.  De zaak bleek telefonisch zo vroeg 's morgens niet bereikbaar.  Uiteindelijk bleek de desbetreffende autocar in panne te staan, en de zaakvoerder wist uiteindelijk via een ander bedrijf in Boechout alsnog een autocar te charteren.  Maar zo evident is dat uiteraard niet, dus er ging veel tijd verloren.  Bij aankomst, moest de chauffeur dan ook nog 's éérst nog haar wettelijke rusttijd in acht nemen.  Het ommetje naar Spa, is daardoor natuurlijk in het euh .... water gevallen.

Dus wat is dan het ergste ?  Dat de kinderen niet kunnen vertrekken ?  Of dat zij pas véél te laat kunnen vertrekken, en daardoor wegen tijdsgebrek bepaalde activiteiten niet meer kunnen doen ?  Of dat de zaakvoerder er niet beter op vindt dan desnoods maar de autocar mét reclame van een politieke partij voor deze opdracht in te zetten ?

Mug .. olifant ?  En idd., de betrokken politieke partij wrijft zich in haar handjes voor deze gratis reclame op alle mogelijke media.  ;D
« Laatst bewerkt op: woensdag 06 juni 2018 - 11:39:41 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Leerlingen vertrekken op schoolreis met campagnebus N-VA
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 06 juni 2018 - 17:44:58 »
Natuurlijk is de veiligheid altijd en onvoorwaardelijk de hoogste prioriteit. Maar was het dan echt niet mogelijk om een niet-politiek getinte veilige bus met dito chauffeur te vinden?

Laten we niet vergeten dat de  N-VA meer rechts is dan goed is. Als het een bus met reclame voor Vlaams Belang geweest was, was het kot te klein geweest.
« Laatst bewerkt op: woensdag 06 juni 2018 - 17:47:16 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Leerlingen vertrekken op schoolreis met campagnebus N-VA
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 06 juni 2018 - 17:57:07 »
Natuurlijk is de veiligheid altijd en onvoorwaardelijk de hoogste prioriteit. Maar was het dan echt niet mogelijk om een niet-politiek getinte veilige bus met dito chauffeur te vinden?

Geen idee.  Mss was dat op dit hoogst eigenste ogenblik nog de (voor deze opdracht)  énige geschikte touringcar in het bedrijf zélf ?  Zo'n touringcars groeien niet direct aan de bomen.  Als er dan onverwachts eentje uitvalt ....

Rondbellen naar concullega's of zij last minute nog een touringcar mét chauffeur kunnen inzetten, zou hem ongetwijfeld een smak geld gekost hebben, terwijl z'n eigen chauffeur dan technisch werkloos is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Leerlingen vertrekken op schoolreis met campagnebus N-VA
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 07 juni 2018 - 17:06:03 »
Zo'n touringcars groeien niet direct aan de bomen.  Als er dan onverwachts eentje uitvalt ....

Bedoel je als er dan onverwachts een touringcar uit een boom valt?  ;D ;D ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."