Auteur Topic: Onze allerbeste vriend is heengegaan  (gelezen 2089 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Onze allerbeste vriend is heengegaan
« Gepost op: woensdag 13 juni 2018 - 22:40:49 »
Vandaag is een onbeschrijfelijk droeve dag voor mijn echtgenote Leslie en mij. We hebben onze geliefde 12-jarige labrador uit zijn lijden moeten laten verlossen.

Voor de wereld was hij "maar" een hond, maar voor ons was hij onze wereld.

Hij was niet zoals mensen. Nooit heeft hij ook maar het minste kwaad gedaan. Altijd was hij trouw, eerlijk, lief en dankbaar. Hij heeft ons onvoorstelbaar veel ware liefde gegeven.

Het is verschrikkelijk hard voor ons. Nooit zal ons leven nog zijn zoals het met hem was.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Onze allerbeste vriend is heengegaan
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 13 juni 2018 - 22:51:02 »
 :'(
Zo'n lieve hond, wat een groot verlies :(
Ik wens jou en Leslie heel veel sterkte!
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Onze allerbeste vriend is heengegaan
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 14 juni 2018 - 01:30:52 »
Sterkte.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline svenn

  • Gevorderde
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Onze allerbeste vriend is heengegaan
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 juni 2018 - 06:20:53 »
Sterkte met jullie verlies !

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Onze allerbeste vriend is heengegaan
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 juni 2018 - 07:48:09 »
Het was een prachtige hond zonder één grijntje kwaad. Sterkte Jozef.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Onze allerbeste vriend is heengegaan
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 14 juni 2018 - 08:40:53 »
Ik heb zelf geen hond.  Maar toch besef ik dat die trouwe viervoeter op zijn manier onmiskenbaar deel uitmaakte van jullie gezin.

Koester alle fijne herinneringen in jullie hart.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Onze allerbeste vriend is heengegaan
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 16 juni 2018 - 00:56:56 »
Veel dank voor jullie medeleven.

Ik zou jullie nog een boodschap willen meegeven: laat jullie nooit misleiden door krantenberichten over een hond die iemand gebeten heeft. Er zijn totaal ongevaarlijke en lieve pitbulls, maar er zijn mensen die er zelfs in slagen om van een labrador een agressieve hond te maken. Een hond vergeet niets. Mensen die een hond slaan, staan er niet bij stil dat die hond, als hij het zou willen, de hand waarmee hij geslagen wordt in luttele seconden tot moes zou kunnen herleiden. Een hond wil zoals zijn baasje zijn, en als dat baasje gewelddadig is, kan het gebeuren dat hij, lang nadat hij geslagen werd, een kans waarneemt om zelf ook agressief te zijn. Kinderen tot 11 jaar laat je niet alleen met een hond. Het kind dat door een hond gebeten wordt, vertelt niet dat het al een half uur aan de oren en de staart van de hond aan het trekken was. De hond kan helaas zijn versie van wat er gebeurd is niet geven, en moet het dan dikwijls maar bekopen met zijn leven.

Dit is ook de reden waarom ik enkel een hond wil die ik in de kennel ga halen als hij 8 weken oud is. Van een hond uit het asiel ken ik het verleden niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."